Tomašević gasi 11 gradskih ureda, među njima Kalinićev i onaj za branitelje

Foto: Pixsell/Sanjin Strukic

INDEX doznaje kako će izgledati preustroj službi grada Zagreba.

Kao što je i najavio, novi gradonačelnik Tomislav Tomašević ugasit će cijeli niz gradskih ureda. Podsjetimo, u Bandićevo vrijeme bilo ih je čak 27, a sad će ih ostati 16.

Kako se zovu novi gradski uredi?

1. Stručna služba gradske uprave
2. Ured gradonačelnika

3. Gradski ured za unutarnju reviziju i kontrolu
4. Gradski ured za opću upravu i imovinsko-pravne poslove
5. Gradski ured za financije i javnu nabavu
6. Gradski ured za gospodarstvo, ekološku održivost i strategijsko planiranje
7. Gradski ured za obrazovanje, sport i mlade
8. Gradski ured za kulturu, međugradsku i međunarodnu suradnju i civilno društvo
9. Gradski ured za socijalnu zaštitu, zdravstvo, branitelje i osobe s invaliditetom
10. Gradski ured za obnovu, izgradnju, prostorno uređenje, graditeljstvo, komunalne poslove  i promet
11. Gradski ured za upravljanje imovinom i stanovanje
12. Gradski ured za katastar i geodetske poslove
13. Gradski ured za mjesnu samoupravu, civilnu zaštitu i sigurnost
14. Gradski zavod za zaštitu spomenika kulture i prirode
15. Služba za informacijski sustav i tehničke poslove
16. Stručna služba Gradske skupštine.

Koji uredi prestaju s radom?

S radom prestaju sljedeći uredi danom stupanja odluke na snagu: 

1. Ured za programe i projekte Europske unije
2. Ured za javnu nabavu
3. Ured za međugradsku i međunarodnu suradnju i promicanje ljudskih prava

4. Ured za zastupanje
5. Gradski ured za strategijsko planiranje i razvoj Grada
6. Gradski ured za sport i mlade
6. Gradski ured za branitelje
7. Gradski ured za zdravstvo
8. Ured za demografiju
9. Gradski ured za poljoprivredu i šumarstvo
10. Gradski ured za imovinsko-pravne poslove
11. Ured za upravljanje u hitnim situacijama.

 

Zašto ostaje 16, a ne 15 ureda, kao što je Tomašević najavio u kampanji?

Tomašević je, podsjetimo, u kampanji najavio da će ostaviti 15 gradskih ureda, a ostavio ih je 16. Zašto? Kako doznajemo iz Grada, Stručna služba Skupštine donedavno nije ni bila dio gradske uprave, no izmjenama Zakona o Zagrebu uvrštena je u upravu. Nova gradska uprava smatra kako Zakon o Zagrebu treba mijenjati i vratiti Stručnu službu Skupštine na upravljanje samoj Skupštini, koja ima samostalne ovlasti. Do tih izmjena Stručna služba Skupštine će nastaviti raditi i dalje kao samostalan ured, kažu u Gradu.

Koja je ideja ovakvog preustroja?

U Gradu Zagrebu kažu da je cilj novog ustroja Gradske uprave da postane javno odgovorna i učinkovita. To će se postići manjim brojem gradskih upravnih tijela i jasnim linijama odgovornosti, zajedno s promjenama u drugim segmentima, među ostalim, unapređenjem sustava javne nabave, kvalitetnim upravljanjem gradskom imovinom, unapređenjem praksi zapošljavanja i organizacije rada, osnaživanjem socijalnog partnerstva do digitalizacije rada gradske uprave i gradskih poduzeća.

Uvažavajući sve istaknute razloge, novim ustrojem gradskih upravnih tijela predlaže se znatno smanjenje njihova broja na način da se pojedina gradska upravna tijela spajaju, odnosno  preuzimaju poslove iz drugih gradskih upravnih tijela, određena se gradska upravna tijela ukidaju i ustrojava se jedno novo gradsko upravno tijelo, tako da se ustrojava ukupno 16 gradskih  upravnih tijela, poručuju iz Grada.

Odluka stupa na snagu 31. listopada

Zbog značajnih promjena u ustrojstvu gradskih upravnih tijela u Gradu predlažu da ova odluka stupi na snagu 31. listopada 2021. Naime, potrebno je vrijeme za prilagodbu jer je proračun u potpunosti digitaliziran, odnosno poslovni se procesi oslanjaju na niz aplikacija koje je potrebno prilagoditi, što je, zbog složenih poslova gradskih upravnih tijela i velikog broja proračunskih korisnika, zahtjevno i u tehničkom i u organizacijskom smislu, poručili su iz Grada.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.