Tomašević objavio veliki plan za gužve u Zagrebu. Ogromna promjena kod parkiranja

Foto: Hana Kajari/Index, Grad Zagreb

TOMISLAV Tomašević objavio je plan kako riješiti gužve u Zagrebu.

"U Zagrebu je potrebno obnoviti sve", rekao je na početku. Tomašević kaže da su velike gužve rezultat lošeg planiranja, ali i velikog rasta broja automobila. 

Na početku je naveo nove cestovne koridore koje se planira graditi. 

Jedan od ključnih projekata obuhvaća proširenje Branimirove ulice i Ulice Rudolfa Kolaka. Prvi radovi započinju na južnom dijelu grada, gdje će biti izgrađen novi ulaz. Radovi na Sarajevskoj cesti, čija vrijednost iznosi 25 milijuna eura bez PDV-a, kreću već idućeg tjedna. Također, uskoro počinje i širenje tramvajske mreže, u vrijednosti od 10 milijuna eura. Planirani rok dovršetka svih radova je kraj 2025. godine, rekao je Tomašević.

"Planiramo izgradnju mosta Jarun koji će značajno smanjiti prometno opterećenje u zapadnom dijelu grada, osobito na Jadranskom mostu. Bit će to treći most preko kojeg će tramvaj moći prolaziti, a predviđeno je da koridor vodi prema novoj nacionalnoj dječjoj bolnici u Blatu. Most bi trebao biti završen do 2028. godine", naveo je Tomašević. Most će imati po tri prometne trake u oba smjera. Trenutno mijenjamo dozvole, otkupljujemo zemljišta, a iduće godine krećemo s izradom dokumentacije.

Planiramo gradnju podvožnjaka od Aleje Bologne do Samoborske ceste, što je projekt nazvan "Podvožnjak Medpotoki." Ovaj podvožnjak omogućit će bolju povezanost između sjevera i juga. Vrijednost radova procijenjena je na 35 milijuna eura, a trajat će 18 mjeseci. Radovi će započeti sljedeće godine, kaže.

Otkrio skroz novi projekt

Tomašević je podsjetio javnost na niz velikih investicija u cestovnu infrastrukturu koje su u tijeku ili uskoro kreću, od 6.6 km produljenja Branimirove i ulice Rudolfa Kolaka, kojim se otvara obilazni pravac na istoku grada, preko izgradnje Sarajevske ceste na jugu grada, od rotora u Zapruđu do ulice Aleksandra Brdarića koja kreće sljedeći tjedan, do podvožnjaka Medpotoki i Jarunskog mosta na zapadu grada. 

Uz navedene investicije koje su već ranije predstavljene javnosti, danas je najavljen i novi veliki cestovni projekt važan za središte grada, izgradnja nove Šarengradske ulice od Vukovarske ulice do Jadranskog mosta. 

"Izgradnja Šarengradske će promijeniti prometnu sliku centra grada, prometnica koju je odavno trebalo izgraditi da rastereti Savsku cestu i stvori novi ulaz u grad s Jadranskog mosta. Mi ćemo biti ti koji ćemo i taj projekt realizirati, nakon što se najavljivao desetljećima", rekao je Tomašević, objasnivši kako je gradska uprava u posljednje vrijeme intenzivno radila na pripremi ovog projekta.

Ovako bi trebala izgledati Šarengradska

Prva dionica bit će izgrađena od Vukovarske do Zagrebačke ceste za koju je napravljeno idejno rješenje.

"Pred ishođenjem smo lokacijske dozvole, nakon toga slijedi izrada parcelacijskih elaborata, rješavanje imovinsko-pravnih odnosa tako da javni natječaj za glavne i izvedbene projekte očekujemo na proljeće iduće godine i početak radova tijekom 2026. godine", objasnio je gradonačelnik Tomašević. 

Prometnica će se sastojati od četiri automobilske trake, kao i dodatne trake u zonama raskrižja, te obostrano širokih pješačkih i biciklističkih koridora, međusobno odvojenih zelenilom i drvoredima.

Za drugu dionicu, od Zagrebačke ceste do Jadranskog mosta, u tijeku je izrada idejnog rješenja kao i rješavanje imovinsko-pravnih odnosa.

Prezentacija o Prometu u Za... by Index.hr

Promjene i u javnom prijevozu

Onda se dotaknuo javnog prijevoza. "Samo kad gledamo tramvaje, to će biti nova investicija od 200 milijuna eura. Osim toga, kupili smo 65 novih autobusa", rekao je Tomašević. "Obnavljamo pruge, skretnice. Za neke se stvari više ni ne proizvode dijelovi s obzirom na to koliko su neke stvari stare", rekao je.

Dotaknuo se i parkiranja. "Projektira se garaža u Klaićevoj, ispod igrališta od Mimare. To je oko 20 milijuna eura investicija, vidjet ćemo koliko će točno izaći. To je 800 parking mjesta. Ispod Paromlina gradimo podzemnu garažu za 350 mjesta. Radimo i garažu ispod Trga Franje Tuđmana. Ideja je da ljudi na obodu centra ostave automobile pa da u centru imamo što manje automobila i manje gužvi", rekao je.

Velike promjene i kod parkiranja

Velike promjene uvode se i kod parkiranja. Prvo, ljudi će moći uzeti kartu koja vrijedi samo za dva bloka istog statusa ili za dodatni blok koji je nižeg stupnja, ali pod uvjetom da su na rubu jednog od blokova. Time im se, naime, planira olakšati život ako žive na granici između dva bloka pa da ne moraju misliti jesu li parkirali u bloku za koji nemaju kartu.

Tomašević je rekao da će se uvesti i naplata parkinga do 24 sata u centru, umjesto dosad do 22 sata. Također, naplata će se vršiti i nedjeljom do 15 sati. Dosad nedjeljom nije bilo naplate parkinga, rekao je Tomašević. Tako će, kaže, zaštititi ljude koji žive u centru. 

"Primjena kreće 26. listopada", dodao je.

Kasnije je govorio i o HERI i sukobu oko plina.

"Ono što sam vidio iz medija je da je Hera dobila zahtjev za nadzorom koji je pokrenuo Međimurje plin. Povećava se broj ljudi koji prelaze nama, to još mogu učiniti. Ključna je stvar je li građanin X želi prijeći na GPZO, nitko ga ne može zaustaviti", rekao je Tomašević.

Uskoro opširnije

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.