KORPORATIVNA dugovječnost je u padu. Procjenjuje se da je 60-ih godina tipična kompanija indeksa Standard & Poor's 500 poslovala više od 60 godina, a danas je prosječan životni vijek samo 18 godina. U današnjem svijetu brzog tempa, kompanije moraju ostati relevantne kako bi opstale. Zbog toga je tvrtkama sve važnije stavljati naglasak na inovacije, piše Visual Capitalist.
Ovaj grafikon prikazuje 50 najinovativnijih kompanija u 2020. godini, na temelju istraživanja Boston Consulting Groupa (BCG). Kompanije su rangirane prema sljedeće četiri varijable:
1. globalna svijest: broj glasova svih inovativnih direktora;
2. stručna recenzija u industriji: broj glasova svih direktora u industriji kojom se kompanija bavi;
3. poremećaji u industriji: indeks raznolikosti za mjerenje glasova među industrijama;
4. stvaranje vrijednosti: ukupni povrat po dionici.
BCG rangira najinovativnije kompanije od 2005. godine. Kad razmišljate o inovativnim kompanijama, Walmart vjerojatno neće biti na vrhu popisa. Međutim, maloprodajni div pomaknuo se na 13. mjesto na ljestvici, što znači da je u odnosu na 2019. godinu napredovao 29 mjesta. Walmart je uložio značajne napore u svoju e-trgovinu i višekanalnu ponudu. Primjerice, kompanija je 2020. pokrenula NextDay Delivery i sada nudi dostavu u roku od jednog dana većini američke populacije. Walmart također posjeduje udio u kineskoj platformi za e-trgovinu JD.com, koji je povećan s pet na 12 posto.
Costco se ove godine probio na 30. mjesto, a kompanija je poznata po učinkovitoj uporabi podataka. Zahvaljujući modelu "samo članovi", Costco je uspio prikupiti masu podataka o svojim kupcima i ne koristi ih samo u marketinške svrhe, nego i kao pomoć u pojednostavljivanju procesa. Costco također koristi senzore za praćenje podataka u svojim skladištima kako bi uštedio na potrošnji vodi i spazio potencijalno curenje prije nego se zaista dogodi.
Još jedna kompanija koju vrijedi istaknuti je Huawei, piše Visual Capitalist, kineska tehnološka kompanija koja je zauzela šesto mjesto, odnosno napredovala čak 42 mjesta. Ovaj skok posljedica je značajnog investiranja od 19 milijardi dolara u istraživanje i razvoj u 2019. godini. Čini se da su ovakve investicije isplative, jer Huawei je 2019. prodao više mobitela od Applea.
Nisu samo startupovi inovativni lideri
Iako mnogi zamišljaju startupove kad se govori o inovacijama i prilagodljivosti, velike tvrtke ne zaostaju mnogo kad je riječ o inovacijskim projektima. U tom kontekstu, kompanije čija prodaja novih proizvoda nadmašuje srednju vrijednost u industriji smatraju se inovativnim liderima. Iako se 52 posto malih tvrtki smatra inovativnim liderima, 43 posto većih kompanija i dalje se nalazi u istoj kategoriji.
Zapravo, budući da veće kompanije općenito imaju bolji pristup resursima i radnoj snazi, one su često u prednosti kad su u pitanju istraživanja i razvoj i stvaranje programa usmjerenih na inovacije. Ulaganje u inovacije na kraju je vrlo isplativo, kompanije koje su investirale 1,4 puta više u inovacije imale su četiri puta veću prodaju novih proizvoda.
Osim ako niste startup koji se nada da će ga preuzeti neka veća kompanija, inovacija treba biti dugoročna orijentacija. Ipak, takvo nešto nije jednostavno postići. Na popisu se svake godine pojavilo samo osam kompanija: Apple, Alphabet, Amazon, Microsoft, Samsung, IBM, Hewlett-Packard i Toyota. Ove su kompanije serijski inovatori i uspjele su stvoriti inovacijske sustave koji trajno potiču kreativnost i agilnost. To je namjeran i mukotrpan proces, ali ako se dobro izvede, koristi mogu biti velike, zaključuje Visual Capitalist.