"Toše Proeski je poginuo već pri udaru Touarega u kamion"

PROMETNI vještak Darko Konjević iz Slavonskog Broda, koji je izvršio očevid na mjestu nesreće u kojoj je poginuo pjevač Toše Proeski, gotovo dvije godine nakon tragedije opisao je što se točno događalo tog kobnog 16. listopada 2007. godine, oko 6.30 sati, na autocesti Zagreb-Lipovac kraj Nove Gradiške.

"Prednja desna strana vozila u kojem je bio Toše Proeski, zbog siline udara, doslovce se podvukla, u duljini od čak 2,2 metra, pod tovarni sanduk prikolice, koja je u toj situaciji počela snažno pritiskati stup krova Touarega između vrata i vjetrobrana s desne strane, na kojoj je Proeski bio u poluležećem položaju i vezan sigurnosnim pojasom. Od siline udara pjevačevo se tijelo naglo trznulo i podiglo, a krov vozila se istodobno silovitom snagom spuštao prema njegovoj glavi. Njegova je glava u svome kretanju naglo zastala, tijelo je produžilo svoje okomito kretanje, pa je pjevačeva smrt nastupila zbog tzv. smicanja glave prema donjem dijelu tijela", rekao je Konjević u razgovoru za Večernji list.

"Proeski nije stradao od udara u središnju odbojnu ogradu, kako se pričalo, nego pri udaru u stražnji dio prikolice"

"Cijeli skup vozila se potom zajedno nastavio kretati još nekoliko desetaka metara, a kada su se brzine kretanja prikolice i Touarega izjednačile, prikolica je pjevačev automobil odbacila u stranu, nakon čega se Touareg zarotirao na lijevom kolničkom traku za 180 stupnjeva, udario svojom desnom stranom u središnju odbojnu ogradu i zaustavio se okrenut u suprotnom smjeru. Pjevač Toše Proeski, dakle, nije stradao od udara u središnju odbojnu ogradu, kako se pričalo, nego pri udaru u stražnji dio prikolice", naveo Konjević.

Prokomentirao je i činjenicu da se u Touaregu nije aktivirao ni jedan od sedam zračnih jastuka: "Neposredno nakon nesreće testirali smo upravljačku jedinicu koja koordinira sve zračne jastuke i začudili se shvativši da taj upravljački mehanizam uopće `nije znao`, tj. nije dobio informaciju da se sudar dogodio. To je čudnije tim više jer je već u prvom kontaktu s prikolicom Touaregu doslovce otpao desni kotač jer ga je stražnja metalna letva na prikolici jednostavno presjekla. U svome sam izvještaju napisao da je uzrok nedovoljan uzdužni razmak. Naime, mogao je Touareg voziti i 200 kilometara na sat i da se držao lijevog kolničkog traka, ništa ne bi bilo. Ključna je i osnovna karika cijelog događaja da je prije sudara Touareg prethodno bio na desnoj traci, počeo sustizati ispred sebe sporije vozilo, ali nije na vrijeme počeo pretjecati vozila ispred sebe ".

"Za Tošinu smrt nije kriva brzina, nego nepažnja vozača!"

Podsjetimo, prema izvješću kojeg su krajem prosinca prošle godine na sudu u Skopju objavili vještaci s Tehničkog fakulteta u Bitoli, koji su nakon vještačenja u Hrvatskoj obavili ponovljeno vještačenje VW Touarega, glavni krivac za nesreću u kojoj je poginuo Toše Proeski nije brzina nego nepažnja vozača Touarega Georgija Georgijevskog.

"Nije brzina glavni krivac za nesreću, nego nereagiranje i nepažnja vozača Touarega. Možda je zaspao, radio nešto drugo, npr. slušao muziku ili pričao na mobitel", izjavio je tom prilikom vještak Stoilko Zlatkovski, profesor na Tehničkom fakultetu u Bitoli. Prema nalazu vještaka u Hrvatskoj, Georgijevski je u trenutku nesreće vozio 171 km na sat. Makedonski vještaci tvrde da je brzina bila nešto manja, između 140 i 158 kilometara na sat. Vještaci također tvrde da brzina uopće nije bila presudna jer bi i kod manje brzine nesreća imala iste kobne posljedice za Tošu. Touareg je naime, kako tvrde, udario u prikolicu kamiona svojim najkrhkijim dijelom, nakon čega su smrskani dijelovi vozila zadali Toši kobni udarac u predjelu glavu koji bi bio smrtonosan čak i da je brzina bila mnogo manja. Makedonski vještaci tvrde da niti jedna funkcija na vozilu nije otkazala, te da se zračni jastuci nisu otvorili jer je usporavanje vozila bilo mnogo manje od onog koje je potrebo da se oni aktiviraju.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.