No Toyotin šef je također rekao da njegova tvrtka i dalje odlučuje koje korake poduzeti kako bi ispravila probleme u svom modelu Priusu, nastale zbog neispravnog kočničkog sustava. Toyoda je na novinskoj konferenciji obećao da će tvrtka povećati kvalitetu proizvodnje.
Kriza
"Nalazimo se u krizi", rekao je Toyota, čije je obraćanje bilo prvo službeno obraćanje nekoga s vrha Toyote otkad je kriza s opozivom izbila. "Nudim svoje isprike zbog problema. Znam da se mnogi kupci pitaju jesu li njihovi auti u redu", rekao je i obećao da će tvrtka imenovati posebno povjerenstvo koje će detaljno istražiti cijeli slučaj, a na čijem će čelu biti on osobno.
Rekao je i da će Toyota vrlo brzo raditi na opozivu 4,5 milijuna automobila s pogreškom na papučici gasa, od kojih je oko pola u SAD-u. Diljem globusa prodavači se trude što prije pomoći kupcima s problemom, koji zahtijeva dodavanje dijela koji rješava problem a papučicom.
Problemi s Priusom
Toyoda, unuk osnivača tvrtke, obećao je da će u potpunosti surađivati s američkim vlastima pri istrazi problema u Priusu, koji nije bio uključen u opoziv, a ima sasvim drukčiji problem. U SAD-u i Japanu je primljeno oko 200 žalbi zbog problema s kočenjem, što je problem koji se može riješiti promjenom u softveru. Toyota je riješila problem softvera kod novih automobila, ali još nije učinila ništa oko 270,000 modela prodanih u SAD-u i Japanu, kod kojih se može javiti taj problem.
Problemi s Priusom, jednim od najperspektivnijih Toyotinih automobila, koji je kao hibridno vozilo postao simbol Toyotine predanosti istraživanju novih tehnologija i smanjivanju emisija stakleničkih plinova, mogao bi zadati još jači udarac imidžu tvrtke. Usto, Toyota istražuje moguće probleme s kočnicama na svom luksuznom modelu Lexus i na kompaktnoj limuzini Sai, koji koriste isti sustav kočenja kao i Prius.
Tužba
Istodobno, Los Angeles Times izvještava kako je bivši Toyotin odvjetnik, Dimitrios Biller, ustvrdio da je ta tvrtka u više od 300 različitih tužbi prikrivala podatke. Njegove su optužbe nevezane za slučaj opoziva automobila, nego za starije slučajeve, a podnio je i saveznu tužbu protiv Toyote zbog mijenjanja dokaza.
Biller ima preko 6,000 stranica dokumenata u kojima se, tvrdi, očituje "kultura korupcije" u tvrtki koja "ne smatra da bilo tko treba znati za njihove probleme, čak i ako zbog toga netko pogine".