MINISTAR financija Zdravko Marić najavio je da će od početka 2019. sniziti stopu PDV-a s 25 na 13 posto na svježe meso, svježu ribu, voće, povrće, pelene, živu stoku te jaja, a mi smo pitali sve velike trgovačke lance planiraju li zbog toga spustiti cijene navedenih artikala.
Prema odgovorima koje su nam poslali, građani bi nakon Nove godine trebali osjetiti pojeftinjenja.
Lidl: Prilagodit ćemo cijene u korist kupaca
"Budući da je zadovoljstvo kupaca uvijek u središtu našeg poslovanja, cijene će biti prilagođene upravo u njihovu korist. Ako zakon bude izglasan, Lidlovi će kupci osjetiti porezno rasterećenje pri kupovini svježeg voća, povrća, mesa, ribe i jaja i pelena u Lidlovim trgovinama", rekli su za Index u Lidlu.
Kaufland: Cijene će biti smanjene
Isto su nam potvrdili i u Kauflandu, u kojem također planiraju spustiti cijene navedenih proizvoda.
"Ako će se najavljeno smanjenje stope PDV-a provesti, zasigurno ćemo naše cijene prilagoditi tako da će nova cijena biti smanjena u punom opsegu smanjenja stope PDV-a, što znači da će se najavljeno smanjenje PDV-a sveukupno pozitivno odraziti na naše kupce", rekla nam je Marija Franić, voditeljica Službe korporativnih komunikacija, Kaufland Hrvatska.
Tommy: Snizit ćemo cijene i to najmanje za postotak smanjenje stope PDV-a
Ako stope PDV-a na pojedinim proizvodima budu snižene, Tommy Split će također, potvrdili su nam, korigirati svoje maloprodajne cijene na niže i to minimalno za postotak smanjenja stope PDV-a.
Njima je, kako navode, u interesu da proizvodi budu cjenovno konkurentniji i da potrošači osjete pozitivne efekte novih poreznih mjere.
"Nadamo se također da dobavljači neće podizati svoje cijene, jer je i to uvjet za formiranje nižih cijena primjenom novih stopa PDV-a", rekao je Dario Mamić, iz Korporativnih komunikacija Tommyja Split za Index.
Konzum: Ako dobavljači spuste cijene, i mi ćemo
U Konzumu su nam također rekli da sve ovisi o dobavljačima i ako oni spuste cijene, da će i Konzum učiniti isto.
"Konzum pozdravlja svaki potez koji u lancu opskrbe dovodi do niže cijene proizvoda za naše kupce, osobito kada je riječ o ključnim prehrambenim proizvodima iz potrošačke košarice. Kako bi kupci u trgovinama doista imali koristi od smanjenja PDV-a na određene proizvode, sniženje za iznos niže stope PDV-a u cijene moraju ugraditi svi koji sudjeluju u dobavnom procesu", kažu nam u Konzumu.
Ako će svi njihovi dobavljači, sukladno dobroj poslovnoj praksi to i učiniti, smanjenje PDV-a će u potpunosti, kazali su, moći prenijeti i na krajnje kupce u Konzumovim trgovinama.
"Smanjenje PDV-a Konzum sigurno neće koristiti za povećanje svoje marže te vjerujemo kako će tako postupiti i ostali", rekli su nam u Odnosima s javnošću Konzuma.
Još čekamo odgovore Spara i Plodina
Upite smo poslali i Sparu i Plodinama, no njihove odgovore još nismo dobili i objavit ćemo ih čim ih dobijemo.