Turisti očajni, na obali im otkazuju stare rezervacije: "U autu smo s troje djece"

Screenshot: Facebook

POČETKOM godine, kad se još strahovalo da od ove turističke sezone neće biti ništa, iznajmljivači su snižavali cijene noćenja. Nisu ni slutili da će se u kolovozu tražiti krevet više. I sad kad je tako neki od iznajmljivača odlučili su otkazati rezervacije gostima koji su doslovce pred njihovim vratima, budući da za noćenja prodana početkom godine sad mogu dobiti puno više.

Facebook je ovih dana tako krcat oglasima iznajmljivača iz svih krajeva priobalne Hrvatske koji nude apartmane jer su im, kako pišu, u zadnji čas, u špici sezone, postali slobodni.

Takvo što je sasvim uobičajeno, ali samo ponekad. No, ovih dana društvene mreže vrve pričama o otkazanim rezervacijama više nego ikad prije. Turistički djelatnici slažu se da to nije uobičajena situacija.

Kad otkazuju, iznajmljivači se često pravdaju smrtnim slučajevima u obitelji 

Turisti se po grupama na društvenim mrežama masovno žale da su im iznajmljivači otkazali rezervaciju dan-dva prije puta i to sa suludim objašnjenjima.

Navode da su morali jer su imali smrtni slučaj u obitelji ili da im je smještaj "kontaminiran", da je u njemu "osoba s koronom", a neki ni ne ponude objašnjenje. Samo otkažu. 

Ima i onih koji otvoreno priznaju da su dali prejeftino i da im se to sada ne isplati.

Turisti se tako nađu na ulici, a iznajmljivači krenu u potragu za novim gostima, što je poprilično lako jer trenutno su gotovo svi kapaciteti u popularnijim turističkim zonama na obali popunjeni.

"Dnevno mi u trgovinu uđe pet ljudi i pita za smještaj"

Da se uvjerimo da je tako i na terenu, a ne samo na Airbnb-ju i Bookingu, razgovarali smo sa stanovnicima Makarske rivijere. Kažu da gosti doslovce na ulici traže smještaj. 

"Radim u trgovini i u nju u danu uđe pet ljudi da bi pitalo za smještaj. Sve je popunjeno", čuli smo i od prodavačice iz Baške Vode.

"Hotel na Hvaru mi je jutros otkazao boravak, kažu da je to zbog covid-situacije"

Među gostima koji su ovih dana izvisili je i Robert Petković. Kaže kako mu je baš jutros rezervaciju otkazao hotel na Hvaru. Rekli su da će biti zatvoren na datume koje je on rezervirao. 

"Evo mi je upravo hotel iz Jelse dva dana prije dolaska otkazao rezervaciju uz očajnu ispriku: "zbog covid-situacije trajno smo zatvoreni nakon 11.8.", i zato je moja rezervacija koja je trebala trajati do 12.8. - otkazana. Pritom nije bila niska cijena, nego ne žele da im Booking.com uzima proviziju i čitav je Hvar prebukiran, pa vjerojatno pokušavaju zaraditi na licu mjesta", poručuje Petković koji sada traži novi smještaj. 

Malo ga je ova situacija zatekla.

"Lani smo spašavali hotelijere, evo kako nam sad vraćaju"

"Naravno da sam neugodno iznenađen jer sam to saznao dva dana prije dolaska, platio sam i kartu za Jadroliniju. Otok je krcat, mjesta nema. Javila mi se prijateljica koja ima hotel na Hvaru i ona mi pokušava naći smještaj. Stvarno, sve je popunjeno. Ovo je nečuveno. Naše hotelijere smo spašavali lani, ali ovo kako nam sad vraćaju... Ali da se razumijemo, to je manjina. Većina njih su dobri, kvalitetni i trude se oko svojih gostiju", dodao je nesuđeni hvarski turist.

Pokušali smo kontaktirati hotel čije nam je ime rekao, ali se nisu javljali.

Zato im, kao i ostalim objektima dalje u tekstu, nismo naveli naziv iako se ljudi nisu ustručavali imenovati apartmane čiji su vlasnici ih ostavili na cjedilu.

"Molim za pomoć, prevareni smo! Platili akontaciju, a nemamo smještaj"

Ako je suditi po objavama na Facebooku, primjera ne nedostaje.

U grupi "Iznajmljivanje smještaja - sobe, apartmani, ville, vikendice...", korisnica Natalija napisala je da traži apartman jer joj je iznajmljivač iznenada otkazao: "Molim za pomoć, prevareni smo, platili akontaciju i sad nam javljaju da nemamo smještaja!? Dakle, tražim app za 4 odrasle osobe, dvoje djece od šest godina i dvije bebe. Došli bi između 8 i 10.8. Ostali bi 5-6 noćenja, hvala!"

U grupi "Apartmani, ljetovanje u Hrvatskoj", našli smo objavu Ivane koja kaže: "Zbog iznenadnog otkazivanja rezervacije za apartman (za koji je uredno plaćena rezervacija od 476€) od strane domaćina, traži se apartman u okolici Zadra od 4.8. do 11.8. za dvije osobe. Molim ponude u komentar ili inbox. Unaprijed hvala. U pitanju je apartman u Svetom Filipu i Jakovu."

"Imamo S.O.S. zahtjev, rezervirani smještaj je otkazan, troje djece nam je u autu"

Korisnik Aleš u grupi "Chrovatsko - ubytovani - rady a tipy" piše: "Imamo S.O.S. zahtjev, jučer smo stigli u Podacu i nažalost rezervirani smještaj je otkazan, imamo troje djece u autu, sinoć smo spavali kod divne gospođe u Bristu, ali sad više nemamo gdje, tražimo nešto za dvije odrasle osobe i troje djece, Brist, Zaostrog, Živogošće, okolica…. Hvala vam na bilo kakvoj pomoći!!!"

Ljudi ga pozivaju da se obrati policiji. 

Turistkinja Volejnikova u istoj je grupi napisala da je došla na Krk i da joj je smještaj iznenada otkazan te da sada traži apartman za tri osobe i jedno dijete. 

Iznajmljivač: "Pozz.. ipak nemamo sobu, došlo je do nekakvih promjena.."

Aleksandra iz Samobora napisala nam je da je njenom sinu 12 sati prije dolaska iznajmljivač sobe u Vodicama na Airbnb-ju rekao kako bi trebao otkazati rezervaciju. Zamolio ga je da to sam učini kako on, vlasnik apartmana, ne bi morao plaćati naknadu.

Kao objašnjenje zašto otkazuje, napisao mu je: "Pozz.. Ipak nemamo sobu.. došlo je do nekakvih promjena..Moja isprika. Pa ako možete otkazati rezervaciju."

Gospođa je bila šokirana: "Ma nemam riječi za takvo ponašanje. Dno dna. Bili smo u šoku, ne znaš kaj da radiš, stvari u autu, a apartmana nema. Prestrašno."

Dio iznajmljivača brane kolege koji otkazuju rezervacije

Najviše objava revoltiranih turista generira grupa "Crna lista iznajmljivača apartmana i gostiju".

Na njih se javljaju i iznajmljivači koji pišu da njihovi kolege nisu učinili ništa protuzakonito i da gosti uopće nisu prevareni objašnjavajući da to tako ide.

Kažu da neki od gostiju nisu ni platili akontaciju kojom bi rezervirali smještaj i da se nemaju čemu čuditi kad im je isti otkazan. Gosti, pak, uglavnom tvrde da su je platili.

Naravno, ima i iznajmljivača koji pišu da ipak nije u redu to napraviti gostima koji su bukirali prije godinu dana i planirali godišnji po tome, kupili karte, spakirali se i došli u Hrvatsku.

Neki iznajmljivači tvrde da se radi o greškama na platformama Airbnb i Booking.com 

Zanimljivo je da se ispod objava u toj Facebook grupi javljaju i ljudi koji su se ranije bavili iznajmljivanjem i tvrde da su im zadnjih dana dolazile rezervacije za apartmane koji više nisu u njihovom vlasništvu i koje, prema tome, niti ne iznajmljuju. 

Dodaju da se rezervacije događaju bez da nesuđeni iznajmljivač išta o njima zna.

"Bookingu i Airbnb-ju je od pustih zakazivanja i otkazivanja pala platforma pa iznajmljivačima kojima piše minimum noćenja dozvoljavaju rezervacije na dan ili dva. Ljudi dolaze na vrata sa malom djecom, nemaš im srca reći da ih nisi dužan primit jer niti slobodne štale na Jadranu ovih dana nema. Korisničke službe je nemoguće dobiti", napisala je jedna od iznajmljivačica.

"Ovo nije fer od iznajmljivača, ali kako ih kriviti?"

Vlasnik turističke agencije iz Dalmacije s kojim smo razgovarali kaže da mu se čini da je većina gostiju imala usmeni dogovor s vlasnikom apartmana.

"Znači, nema plaćene akontacije, nema rezervacije. Gosti su prije sezone tražili isključivo takav smještaj, da ne moraju platiti akontaciju jer nisu znali kakvo će stanje biti s koronom. Ovo nije fer od iznajmljivača, ali u drugu ruku kako ih kriviti, tko je njima mogao garantirati da će gost doći ako nije platio rezervaciju? Na ovih par što varaju je 100.000 onih koji rade uredno", poručuje naš sugovornik koji se nije htio izlagati imenom budući da su ovih dana svi, kako kaže, nabrijani na iznajmljivače.

Nijedan ozbiljan iznajmljivač ne bi radio na štetu gostiju

Ukazuje na još jedan problem zbog kojeg dolazi do ovakvih reakcija turista: "Isto tako ima gostiju koji ne znaju koristiti alate Airbnb, Vrbo, Tripadvisor... Ako upišete datum rezervacije, broj kartice i zatražite rezervaciju, ona nije potvrđena dok je vlasnik smještaja ne prihvati, odnosno u većini slučajeva ovdje - odbije. Pa kad iznajmljivač odbije, pišu da je otkazano. Nije otkazano, nego su odbijeni. To su uglavnom gosti koji nikada prije nisu koristili te portale za rezervaciju, ali ih je sila sada natjerala da moraju jer je sve popunjeno."

Smatra da niti jedan ozbiljan iznajmljivač ne bi radio na štetu gostiju jer postoje ocjene na Googleu, a gost ima mogućnost ostaviti ih čak i ako nije boravio u objektu. 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.