U 3. maju porinut drugi ponton za Brodogradilište Viktor Lenac

Foto: Hina

U Brodogradilištu 3. maju u petak je u more porinut ponton, izgrađen za dok 11 Brodogradilišta Viktor Lenac, odnosno drugi od dva pontona istih karakteristika, ukupne vrijednosti oko 17 milijuna eura, koje je 3. maj izgradio za to kostrensko brodogradilište.

Ponton je dugačak 78 metara, širok 24,38 metra, visok 7,9 metra. 

Direktor 3. maja Edi Kučan naglasio je tom prigodom da brodogradnju treba očuvati i razvijati te je zahvalio svima koji su u teškim vremenskim uvjetima sudjelovali u tom poslu. Odgovarajući na novinarska pitanja, Kučan je kazao da je posao izgradnje pontona bio kvalitetan te će nastojati s V. Lencom dogovoriti nove poslove.  

Rekao je da u 3. maju traju radovi na samoiskrcavajućem brodu za rasuti teret (novogradnja 527) za kanadsku Algomu, čija isporuka kasni te na kemijskom tankeru (737) i  jednom trupu jahte. Algoma traži novi ugovor, rekao je te na pitanje hoće li cijena biti korigirana naviše ili naniže odgovorio da je to stvar pregovora te će se znati na vrijeme.

Na upit o načinu financiranja završetka izgradnje novogradnje 527, rekao je da su pregovori u završnoj fazi, očekuje da će se znati za najkasnije dva tjedna, dok je na pitanje hoće li i tada biti direktor 3. maja, budući da mu istječe mandat, rekao je da je to pitanje za Nadzorni odbor (NO).

"Spreman sam pomoći ovom poduzeću, osjećam moralnu obavezu, a to očekujem i od svih zaposlenika, da vratimo dio ovoj firmi, od koje smo živjeli i rasli", kazao je. Na opetovano pitanje ostaje li do daljnjeg direktor, ako nema drugačijih odluka, rekao je „mislim da da, ako je nešto drugo, ne.“

Predsjednica  Uprave Brodogradilišta Viktor Lenac Sandra Uzelac kazala je da je riječ o pontonu kojim će se obnoviti dok 11, važan za budućnost i nastavak većeg opsega djelatnosti V. Lenca. Dodala je da je na doku 11 danas, nakon duljeg razdoblja obnove, obavljeno prvo operativno dokovanje. 

Suradnja s 3. majem je bila odlična, nama je u interesu da 3. maj opstane jer koristimo zajedničko tržište rada i materijala i okupljamo male kompanije, naglasila je.

Još nema jasnog odgovora tko će voditi 3. maj ubuduće

Ravnatelj Uprave za industriju poduzetništvo i obrt Ministarstva gospodarstva Robert Blažinović rekao je da veseli što je 3. maj i dalje u radnoj snazi, kao i suradnja dvaju brodogradilišta te da, kao predstavnik u NO u 3. maju i predstavnik Ministarstva, vjeruje da još postoji kritična masa i znanje za opstojnost 3. maja.

Na pitanje zašto dan prije isteka mandata direktora Kučana još nema jasnog odgovora tko će dalje voditi riječki škver, Blažinović je rekao da će organi društva procijeniti kada će dati odgovor na to pitanje. Sve se zna, sve je jasno, no, dopustite da trgovačko društvo, tj. njezini organi odluče kada je pravi trenutak da se odluka o imenovanju direktora objavi, rekao je i najavio da će to biti priopćeno sljedećeg tjedna. Dodao je da je sve pod kontrolom, a situacija nije krizna.

Predstavnici Sindikata metalaca i Sindikata istre, Kvarnera i Dalmacije u 3. maju uputili su u utorak apel Vladi i Ministarstvu gospodarstva da na vrijeme donesu odluke i omoguće nastavak financiranja za dovršetak samoiskrcavajućeg broda za rasuti teret (527) za kanadsku Algomu.

Primopredaja novogradnje 527 trebala je biti do 15. lipnja, no, zbog više razloga kasni, a dosad je završeno oko 97 posto radova. Porinut je u travnju, za gradnju su izdana državna jamstva, a ugovorena vrijednost je 47,5 milijuna eura. 

Direktoru 3. maja Ediju Kučanu s krajem kolovoza završava mandat, a u srpnju nije dobio razrješnicu Skupštine za poslovanje u 2023. Prema podacima iz NO-a, uprava je vodila tvrtku u skladu sa zakonom i statutom, ali nije provodila odluke Skupštine i NO-a, tj. plan restrukturiranja i kriznog upravljanja.

Gubitak 3. maja u 2023. oko 12 milijuna eura, a u prvih šest mjeseci oko šest milijuna eura.

Uprava 3. maja je prije tjedan dana, uz suglasnost NO, poništila natječaj za prodaju 100 posto poslovnih udjela u tvrtki - kćeri 3. maj Rijeka 1905, koja je osnovana radi nastavka brodograđevne djelatnosti pa se očekuje raspisivanje novog natječaja. Prema planu restrukturiranja 3. maja, djelatnost bi se bez ranijih financijskih opterećenja nastavila obavljati u toj tvrtki, a 3. maj bi dovršio već ugovorene poslove.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.