U GODINU dana svi vlakovi HŽ-a ukupno su kasnili dvije godine, piše Jutarnji list, navodeći da je puž doslovno 10 puta brži jer dok HŽ elektrificira 800 metara pruge taj mekušac prijeđe čak 8700 metara.
Gradilište na relaciji Dugo Selo - Križevci sada je već ogledni primjer neučinkovitosti upravitelja željezničke infrastrukture koji niti uz pomoć novca iz EU fondova već godinama, točnije od 2016., nije u stanju dovršiti 200 milijuna eura vrijednu investiciju.
Rokovi dovršetka produljivani su već nekoliko puta, a u siječnju ove godine iz HŽ Infrastrukture je najavljeno da će projekt konačno biti dovršen sredinom 2023. godine. Nažalost, u međuvremenu se i to promijenilo pa je tvrtka već sada svjesna da, usprkos potpisivanju novog, petog dodatka ugovoru, neće biti u stanju radove privesti kraju prije kraja sljedeće godine, piše Jutarnji.
"S obzirom na okolnosti na gradilištu, vezano uz novu preraspodjelu radova i vrijeme potrebno za novo pokretanje aktivnosti, jasno je već u ovom trenutku da će fizički radovi trajati minimalno do kraja 2023.", poručuju iz HŽ Infrastrukture koji je dosad obavio 72.15 posto planiranih radova.
Kasne, nema grijanja, klime, obavijesti...
Možda bi im čovjek još progledao kroz prste kad situacija koju putnici na ovoj relaciji svakodnevno doživljavaju ne bi ukazivala kako sustav HŽ-a, osim infrastrukture koja zahtijeva ogromna ulaganja, ima sistemski problem i na svim drugim razinama za koje nedostatak novca teško može biti isprika, piše Jutarnji.
Ne samo da se ne poštuje vozni red nego vlakovi čekaju zimi bez grijanja odnosno ljeti bez klime, putnicima nisu dostupne nikakve automatizirane obavijesti koje su standard na europskim kolodvorima već desetljećima, obavijesti unutar vlakova da niti ne spominjemo, a informaciju o tome zašto vlak kasni nije moguće dobiti niti od djelatnika HŽ-a.