PRVA linija metroa u Pakistanu je počela s radom u Lahoreu, glavnom gradu pokrajine Pandžab, u zemlji sa slabim javnim prijevozom i nedostatnom infrastrukturom.
"Narančasta linija" podzemne željeznice proteže se na 27 kilometara i ima više od 24 stanice. Skratit će putovanja tim vječno zakrčenim velegradom, a izgradile su je kineske tvrtke.
"Ovaj projekt će stanovnicima Lahorea osigurati infrastrukturu svjetske klase", rekao je Usman Buzdar, čelnik vlade pokrajine Pandžab, u nedjelju na svečanoj inauguraciji.
Otvorenje linije kasni godinama zbog sporova i velikog duga Pakistana za projekte infrastruktura koje financira Kina.
Vlasti se nadaju smanjenju prometnih čepova
Metro, koji je također kritiziran zbog ugrožavanja nekih povijesnih gradskih znamenitosti, stajao je oko 300 milijarda rupija ili 1,8 milijarde dolara.
Vlasti se nadaju da će metro koristiti 250.000 ljudi svakog dana i da će se smanjiti prometni čepovi u tom gradu s više od 11 milijuna stanovnika.
Veliki dio Pakistana ima lošu infrastrukturu javnog prijevoza, što siromašnim radnicima poskupljuje i produljuje svakodnevna putovanja urbanim zonama.
Peking je uložio više od 50 milijardi dolara u Kinesko-pakistanski gospodarski koridor (CPEC), što je omogućilo poboljšanje infrastrukture i prometnih veza u cijeloj zemlji. Narančastu liniju je financirao CPEC.
Kineska novinska agencija Xinhua pozdravila je otvaranje metro linije i nazvala je "novom etapom za javni prijevoz Južne Azije".