U najvećoj europskoj luci zbog rata u Ukrajini povećan utovar plina i ugljena

Foto: EPA

RAT u Ukrajini rezultirao je pretovarom znatno veće količine ukapljenog plina i ugljena u luci u Rotterdamu, uz osjetno manji udio pošiljki iz Rusije u drugom tromjesečju, pokazali su danas podaci uprave najveće europske pomorske luke.

Ukupni promet u roterdamskoj luci porastao je na godišnjoj razini manje od jedan posto, zbog 8.9-postotnog pada kontejnerskog prometa koji je bio protuteža većem obujmu pretovarenih sirovina. Kontejnerski promet snažno je pao zbog uskih grla u logistici širom svijeta i obustave prometa s Rusijom.

"Uvoz LNG-a i ugljena jako je naglo porastao kao alternativa smanjenom europskom uvozu ruskog plina plinovodima", navodi se u priopćenju lučke uprave.

U prvih šest ovogodišnjih mjeseci u luci je pretovareno 14.6 milijuna tona ugljena, za 30 posto više nego u istom prošlogodišnjem razdoblju, te 5.4 milijuna tona LNG-a, za 46 posto više nego u prvoj polovini prošle godine.

"Europa se uvelike oslanja na rusku energiju"

Prije ruske invazije na Ukrajinu trgovina s Rusijom činila je oko 13 posto roterdamskog prometa. Do kraja veljače iz Rusije je stizalo oko 30 posto sirove nafte i 25 posto ugljena i LNG-a.

Luka je objavila grafikon bez točnih postotaka koji pokazuje da je uvoz ruskog ugljena u lipnju gotovo sveden na nulu, a naglo je pao i uvoz ruskog LNG-a.

Uvoz ruske sirove nafte postupno se smanjivao od ožujka i čini se da su ruski bareli u lipnju činili četvrtinu ukupnog uvoza. Prema sankcijama Europske unije, ruska sirova nafta trebala bi biti zabranjena krajem godine.

"Dostupnost energije i sirovina po razumnim cijenama ne može se uzimati zdravo za gotovo", izjavio je u priopćenju izvršni direktor luke Allard Castelein.

"Europa se uvelike oslanja na rusku energiju, a u aktualnoj geopolitičkoj situaciji jako je ranjiva", dodao je Castelein.

Prihodi luke, koja je u vlasništvu grada Rotterdama i nizozemske vlade, porasli su za 6.3 posto, na 412 milijuna eura.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.