KADA su prije sedam godina Filip Ljubić, Dalibor Jurgec i Vedran Tolić osnovali agenciju Q, odlučili su se za pokretanje biznisa u brzo rastućem i vrlo konkurentnom IT sektoru.
Bile su to godine kada su tehnološke tvrtke u svijetu, pa tako i u Hrvatskoj, nicale na sve strane, što je omogućio brz razvoj novih tehnologija. Neke od njih su uspjele u svojim planovima, a neke nisu. No Q spada u one koje su ostvarile uspjeh, što su prepoznali i ozbiljni igrači u svijetu.
Svjetske agencije su ih uvrstile među najbolje softverske tvrtke u Europi i svijetu
Tako je Clutch, svjetska istraživačka agencija za rangiranje IT tvrtki, Q nedavno uvrstila među 20 najboljih web development kompanija u svijetu te među deset najboljih u Europi, dok ih je konzultantska tvrtka Deloitte proglasila najbrže rastućom softverskom agencijom u Europi.
"Ponosni smo što je Clutch, kao najpoznatija svjetska platforma za rangiranje IT tvrtki, prepoznao Q kao jednu od najboljih agencija u Europi. Čak devet od 10 najvećih klijenata Q-a su vodeće svjetske tvrtke u svojim industrijama", poručio je tada prvi čovjek Q-a Ljubić.
S puta u Dubai vratili su se s tri klijenta
Kao i svaki, tako je i početak Q-a bio težak. Trojica prijatelja su startup osnovali 2013. godine, no kako su tada još radili za druge poslodavce, svojom su se tvrtkom bavili povremeno. Ipak, okidač koji ih je okrenuo razvoju vlastitog posla, kaže Ljubić, bio je taj što su željeli raditi za sebe, a ne za druge, pa su u prve dvije godine postojanja tvrtke, do njenog pravog lansiranja u jesen 2015. godine, pripremali teren i povremeno radili poslove koje su klijenti od njih naručivali.
"Prije nego što smo se ozbiljno pozabavili Q-om, radio sam za jednu kalifornijsku IT kompaniju, koju je vlasnik naknadno prodao za 32 milijuna američkih dolara. Iako sam samo radio u toj tvrtki, mogu reći da sam je s njim stvorio jer sam bio autor velikog broja njenih rješenja. Tada sam se zapitao gdje sam tu ja. Tada sam prelomio i posvetio se radu na jačanju Q-a", priča za Index 39-godišnji Ljubić.
Prekretnica u radu tvrtke, dodaje, bila je kada su trojica njenih vlasnika 2015. godine otputovala u Dubai. Iz prijestolnice biznisa i zabave na Bliskom istoku vratili su se s tri klijenta.
Klijenti su im velike kompanije iz svijeta medija, zdravstva, trgovine, automobilske i drugih industrija
"Taj događaj smatramo pravim pokretanjem naše tvrtke jer smo nakon toga počeli stvarno razvijati poslovanje", napominje Ljubić.
Danas Q ima tridesetak velikih klijenata. Među njima su, ili su donedavno bile, kompanije poput Timesa, BBC-ja, Novartisa, Medija, Manpowera, Vaillanta, Hiltija, Nestlea, Facebooka, Walmarta, Vodafonea, Lufthanse i Volkswagena. Za njih proizvode, ili su proizveli, aplikacije koje kompanijama pomažu u radu i razvoju njihovih proizvoda.
Primjerice, objašnjava Ljubić, aplikacija koju su razvili za Medi skenira koljena i daje rješenje za izradu steznika. S druge strane, aplikacija koju su razvili za Volkswagen omogućuje skeniranje automobila i njegov prikaz u raznim bojama i s različitim gumama.
Izrađuju aplikacije koje njihovi klijenti koriste za razvitak poslovanja
"Aplikacije koje radimo su tailor-made, odnosno razvijamo ih po narudžbi klijenta. Ponosni smo što su nam klijenti najveći svjetski igrači u svom području", ističe Ljubić.
Za Q danas radi oko 170 ljudi. Sjedište tvrtke je u Zagrebu, a tržište na kojem posluju je cijeli svijet. Trenutno posluju u 22 zemlje. U šest godina prihodi su im porasli, ističu u kompaniji, čak 70 puta, dok im je produktivnost u posljednjih godinu dana skočila 29 posto. U ovoj godini očekuju prihode od oko 55 milijuna kuna te ističu da posluju s dobiti.
"Iako smo već i sada u prilici da biramo klijente, u budućnosti želimo raditi samo s najvećim kompanijama, koje su lideri u svojoj branši. Prednost je rada u IT sektoru da možete biti u Zagrebu i raditi za kompanije diljem svijeta", ocjenjuje Ljubić, koji u tehnološkom sektoru radi od 2007. godine.
U koronakrizi se njihovom timu priključilo 46 novih radnika
Upravo zbog mogućnosti rada na daljinu koronakriza nije ostavila veće posljedice na njihovo poslovanje. U prvom ovogodišnjem polugodištu, hvale se u kompaniji, prihodi su im narasli za više od 50 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje, a u tom su razdoblju dobili i 22 nova klijenta iz osam zemalja. Troškove u koronakrizi nisu rezali, a njihovom se timu priključilo i 46 novih radnika.
"Naravno da je u uvjetima pandemije koronavirusa teže poslovati. Zbog mjera za suzbijanje pandemije svi radimo od kuće, a nastavit ćemo tako i u narednom razdoblju. Nama su ipak naši zaposlenici na prvom mjestu. No pandemija se nije odrazila na naše poslovne rezultate", poručuje Ljubić.
Budućnost kompanije vidi u njenom daljnjem razvoju i novim klijentima iz svih dijelova svijeta. Softverska rješenja smatra dobrim proizvodom za kompaniju koju vodi, ali i za hrvatski izvoz.