IZ DRŽAVNOG odvjetništva doznajemo da kupovinu 4.1 milijuna kvadratnih metara zemljišta na poluotoku Pelješac trenutno kontrolira Ured za suzbijanje korupcije i kriminaliteta. Ondje pak dodaju da se ispituje i kupovina zemljišta u Istri, no odmah u startu se upozorava da bi istraga mogla potrajati s obzirom da neophodne podatke moraju ustupiti službe drugih država.
Ponajprije se provjeravaju, kako doznajemo, podaci koje im je ustupila Porezna uprava i utvrđuje se je li kupac, nizozemski Cooperatie Emac Illyrian Land Fund, pošteno platio porez.
Zasad se državni organi nisu očitovali o sumnjama u nepravilnosti koji se već danima provlače kroz medije. Zasad raspolažemo jedino informacijom da je Ured za suzbijanje pranja novca "temeljem svojih zakonskih ovlaštenja i svojoj nadležnosti poduzeo sve potrebne radnje" u suradnji s nadležnim državnim tijelima u Hrvatskoj i inozemstvu. Ističu i da su podaci koje Ured pribavi i postupci koje Ured provodi tajnog karaktera te nose oznaku klasificiranih podataka.
Sanader ne da na most
Premijer Ivo Sanader danas je ponovno poručio da se od Pelješkog mosta ne odustaje i to prilikom rasprave o rebalansu proračuna. Govoreći o rebalansu jučer spomenuo je mogućnost bankrota države kao i krivnju koju bi u tom slučaju snosili sindikati koji štite razinu plaća liječnika i učitelja u državi, a danas naglašava da je investicija teška 1.94 milijarde kuna neupitna.
"Pelješki most, njegova izgradnja kao i bilo kojega drugog infrastrukturnog projekta nema veze s proračunom. Poručujem to svima onima koji apeliraju da se ovaj projekt izbaci iz proračuna", kaže Sanader. Ako ćemo biti egzaktni po pitanju onoga što nam Sanader zapravo želi reći i citirati Vjesnik, "gradnja mosta financirat će se iz cijene goriva, odnosno od 60 lipa po litri koje vozači plaćaju za gradnju i održavanje Hrvatskih cesta".
Igra riječi kojom se naš premijer služi upravo je nevjerojatna. Jer ako je vozačima nešto obavezno platiti zato što je tako odlučila Vlada i ako je Vlada odlučila kamo će s novcem koji ubere preko tog poreza čiju visinu, pa tako i cijenu goriva diktira, postavlja se pitanje - smatra li Sanader da nas upornim ponavljanjem jedne činjenice, a prešućivanjem druge može hipnotizirati kako bi ga svi ostavili na miru po pitanju Pelješkog mosta?
IGH nema "baš nikakve veze s tim pričama"
Što se tiče samog Emac fonda i njegove "vidovitosti" po pitanju prenamjena zemljišta iz poljoprivrednog u građevinsko na Pelješcu šef Instituta građevinarstva Hrvatske, Jure Radić poručio je danas kako graditelj Pelješkog mosta IGH nema baš nikakve veze s tim pričama. Kaže i da se nada da ćemo se uskoro voziti preko Pelješkog mosta.
Član Upravnog odbora Emaca Matjaž Prinčič nam je danas ponovio kako je fond koji zastupa specijaliziran za pronalaženje poljoprivrednih zemljišta koja bi u budućnosti mogla biti prenamijenjena i da je to tajna njihova uspjeha.
Prezentacija projekta Duba Stonska tek nakon izbora
"Nismo imali namjeru biti tajnoviti, ali smo htjeli izbjeći da naša investicija postane temom lokalnih izbora. Stoga će i projekt turističkog resorta na Pelješcu, koji smo službeno uputili još u svibnju prošle godine Dubrovačko-neretvanskoj županiji i općini Ston, biti prezentiran javnosti kada prođu izbori", kaže Prinčič.
Kako u Dubrovačko-neretvanskoj županiji još uvijek traje javna rasprava o prostornom planu, Prinčič kaže da će se njihov fond svoje prijedloge ustupiti lokalnoj upravi u samoj njenoj završnici - 30. ožujka. Da je cijela priča oko Pelješkog mosta svima sumnjiva, razumije i Matjaž Prinčič.
"Kad bih ja bio Hrvat, bio bih emotivno vezan za taj most. Ali, slažem se, možda sada nije pravi trenutak za gradnju pošto je recesija u punoj jačini", kaže Prinčič.
A.B.