NOVI će automobili od 2022. godine morati imati ugrađenu dodatnu sigurnosnu opremu, poput automatskih kočnica za hitne slučajeve, tehnologije kontrole vožnje u traci i detektora pospanosti, kako bi se smanjio broj nesreća na europskim cestama, složili su se u utorak europski pregovarači. Uvođenje dodatne sigurnosne opreme mora još odobriti Europski parlament i zemlje članice, što bi trebala biti puka formalnost.
Europska unija predložila je prošle godine tu mjeru kako bi se smanjio broj smrtnih slučajeva na cestama. Godišnje u prometu na razini EU-a strada oko 25.000 ljudi, čemu valja dodati i 140.000 ozbiljno ozlijeđenih sudionika u prometu.
Među sigurnosnom opremom koju će gotovo sigurno od 2022. morati imati svi novi automobili u EU su i limiteri brzine.
Što je tehnologija ograničavanja brzine i kako funkcionira?
Riječ je o sustavu ISA koji prepoznaje i upozorava kod prekoračenja brzine. No takav sustav, osim upozorenja vozaču, može automatski sam smanjiti brzinu.
ISA sustav može uključivati i video kameru s funkcijom prepoznavanja prometnih znakova.
Sustav vozač ipak može poništiti, no samo privremeno, piše BBC. Primjerice, ako automobil pretječe kamion na autocesti i ulazi u zonu manje dopuštene brzine, vozač može snažno pritisnuti papučicu gasa kako bi obavio manevar do kraja.
Sustav neće automatski koristiti kočnice kod manje propisane brzine kretanja, ali će umjesto toga vozaču dati vizualno upozorenja. Odgovornost vozača je da to upozorenje poštuje.
Je li sustav dovoljno dobar?
Ovaj sustav već ulazi u upotrebu kod više proizvođača automobila. Ford, Mercedes-Benz, Peugeot-Citroen, Renault i Volvo već imaju modele s nekom vrstom ISA tehnologije.
No BBC-ov dopisnik Theo Legget kazao je kako još uvijek postoji zabrinutost je li postojeća tehnologija dovoljno napredna da bi sustav funkcionirao učinkovito.
Mnogi automobili već imaju prednju kameru, ali je upitno je funkcionira li prepoznavanje znakova dovoljno dobro.