Željeznički promet u Njemačkoj je gotovo u potpunosti obustavljen zbog jednodnevnog štrajka strojovođa, a samo manji broj vlakova prometuje po izvanrednom redu vožnje.
Osim međugradskog i međunarodnog željezničkog prometa pogođen je i lokalni i gradski sustav željeznica, koji se nalazi u sklopu koncerna Njemačka željeznica (DB).
Na jednodnevni štrajk upozorenja od srijede do četvrtka navečer svoje je članove pozvao Sindikat njemačkih strojovođa (GDL), s namjerom povećanja pritiska na upravu DB-a uoči početka pregovora koji su trebali početi u petak.
Uprava DB-a je osudila štrajk kao "potpuno neutemeljen" i kao mjeru od koje isključivo trpe milijuni putnika. DB je otkazao početak pregovora o povećanju plaća zbog odluke GDL-a da svoje članove pozove na štrajk.
Zbog svoje agresivne politike, osporavani šef sindikata GDL-a Klaus Wesselsky, koji je i proteklih godina nailazio na žestoke kritike javnosti zbog čestih poziva na štrajk, ovaj je štrajk, koji je bio potpuno neočekivan, opravdao "nespremnošću DB-a" za prihvaćanje zahtjeva GDL-a.
Sindikat strojovođa od DB-a traži 555 eura veću plaću, premiju za ublažavanja inflacije te smanjenje radnog tjedna s 38 na 35 sati.
DB pristaje na uvjete GDL-a što se tiče povećanja plaća, ali odbija skraćenje radnog tjedna. Bruto plaće strojovođa se, ovisno o saveznoj pokrajini, kreću između 3500 i 4500 eura.
Promatrači već godinama upozoravaju na to da se u redovitim sukobima između GDL-a i DB-a, koji traje godinama i zbog kojeg u pravilu najviše trpe putnici, radi o borbi za prevlast među sindikatima zaposlenih na željeznici.
GDL, koji broji malo članova pa strahuje za egzistenciju, u konkurentskim je odnosima s mnogo većim sindikatom EVG-om, s kojim u pravilu DB nema problema u pregovorima, pa se stoga želi profilirati agresivnim potezima poput nenajavljenog štrajka.