Prva će usluga biti pokrenuta u Zagrebu 2026. godine, kažu iz Vernea. Nakon toga, dodaju, Verne usluga bit će dostupna u drugim europskim gradovima - najprije u Velikoj Britaniji i u Njemačkoj te na Bliskom istoku. Tvrtka je već potpisala ugovore s 11 gradova u EU, Velikoj Britaniji i Bliskom istoku, a pregovara s više od 30 gradova diljem svijeta koji žele postati Verneovi partneri, tvrde iz tvrtke.
> LIVE STREAM I TEKSTUALNI PRIJENOS MOŽETE PRATITI OVDJE.
Vožnja će se naručivati putem aplikacije
"Aplikacija je sve što trebate za početak putovanja. S aplikacijom možete vidjeti koliko će vremena trebati da vas pokupi i biti sigurni da vožnja neće biti otkazana. Svaka vožnja može biti personalizirana - od temperature do mirisa - osiguravajući da putovanje nema za cilj samo dolazak na odredište već i uživanje u ljepoti svake vožnje."
U Zagrebu će se graditi pogon za proizvodnju autonomnih električnih vozila
Ključni dio sustava je infrastruktura koju nazivaju Mothership. "Mothership je dom u kojem ćemo brinuti o našim vozilima.
Verne vozilo ima dva sjedala i koncept interijera koji potpuno redefinira ideju unutarnjeg prostora vozila.
Vozilo će biti potpuno autonomno sa sustavom sposobnim za vožnju u dinamičnom gradskom prometu. Napredna platforma za autonomnu vožnju Mobileye Drive bit će integrirana u Verne vozilo i zajedno sa sofisticiranim setom senzora koji uključuju kamere, radar i lidar, omogućit će autonomne sposobnosti vožnje. Mobileyev sustav omogućuje fleksibilnost te funkcioniranje autonomne vožnje na raznim lokacijama, na različitim vrstama cesta u različitim vremenskim uvjetima, uzimajući u obzir lokalne stilove vožnje", opisuju.
Zašto dvosjed?
"Podaci pokazuju da u 9 od 10 vožnji vozilo koriste 1 ili 2 osobe. Stoga većinu vožnji možemo zadovoljiti dvosjedom i stvoriti jedinstveni unutarnji prostor u vozilu kompaktne veličine.
Unutrašnjost Verne vozila ima više prostora nego u Rolls Royceu, što vam omogućava da se opustite i učinkovitije provedete svoje vrijeme.
Optimizirali smo otvaranje vrata tako da korisnici mogu samo ući i odmah sjesti. Klizna vrata dizajnirana su tako da ne ometaju protok prometa oko vozila te da i dalje stignete na svoje odredište u stilu. Nakon ulaska u vozilo putnici mogu ispružiti noge i udobno se smjestiti.
"Željeli smo dizajnirati interijer na način da podsjeća manje na automobil, a više na dnevnu sobu", opisao je Adriano Mudri, direktor dizajna robotaksija.
"Verne vozilo savršen je prostor za slušanje glazbe ili gledanje filmova s nenadmašnom udobnošću, ekranom UltraWide i 17 zvučnika za vrhunsku kvalitetu zvuka.
Putnički prostor će biti prilagođen vama. Moći ćete podesiti ambijent - zvuk, svjetlo - za svako raspoloženje dok vam iznimno velika sjedala omogućuju pet različitih razina udobnosti i užitka za rad, opuštanje ili odmor.
Između sjedala nalazi se touchpad za interakciju sa sustavom u vozilu na kojem možete podešavati postavke vozila.
Ovdje se također nalazi ključna značajka Median, koja se koristi za pokretanje i zaustavljanje vožnje, dajući korisniku osjećaj kontrole nad autonomnim vozilom.
Iznad vas je zaobljeni krovni prozor, takozvani Halo prsten, - nikad prije viđen, koji vam pruža neki novi pogledi na grad.
Verne se također pobrinuo za razvoj materijala koji odgovaraju svrsi, zahtjevima vožnje i trajnosti te u isto vrijeme osiguravaju privlačan, kvalitetan i udoban izgled i osjećaj", opisuju Verne.