MINISTAR mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković razgovarao je u ponedjeljak u Zadru sa županom Božidarom Longinom o realizaciji najvažnijih prometnih i infrastrukturnih projekata u županiji, a među cestovnim prioritetima je istaknut spoj s gradom Zadar 1 četverotračnom brzom cestom.
Nakon sastanka obišao je gradilište na zadarskoj rivi, koja se obnavlja, te je ocijenio kako je to, uz prvi europski projekt nove luke Tkon i Sali, koji je u tijeku, također veliki projekt u gradnji lučke infrastrukture.
"Riječ je o jako bitnim projektima, a Zadarska županija tu je jedna od uspješnijih. Priprema se i dogovara novo financiranje za luke Preko i Biograd. Luka Biograd će, po uzoru na Gaženicu, izmjestiti lučki promet, a luka Preko trebala bi dobiti novi lukobran i školjeru", najavio je ministar.
Spoj čvora Zadar 1 sa Zadrom četverotračnom brzom cestom
Među prioritetnim projektima u cestovnoj infrastrukturi istaknuo je spoj Zadar 1 s gradom Zadrom četverotračnom brzom cestom.
"Postoji prostorno-planska dokumentacija i Hrvatske ceste će krenuti u projektiranje čitave dionice. Riječ je o projektu koji će zahtijevati nekoliko stotina milijuna kuna, međutim, mi ćemo fazno krenuti u njegovu gradnju i dat ćemo apsolutni prioritet tom projektu", poručio je Butković. Kao drugi važan cestovni projekt istaknuo je premještanje državne ceste D 306 (Vir - Nin - Zadar).
"Uza sva negodovanja i osporavanja, mislim da je bitno prometno rasteretiti tu cestu kojom dnevno prođe više desetaka tisuća vozila. Na taj način će se smanjiti gužva i otvoriti perspektiva za taj dio grada. Naravno, to nije obilaznica, ona će se pripremati i graditi u nekom budućem razdoblju", objasnio je Butković.
Na sastanku je bilo riječi i o izmjenama Prostornog plana Zadarske županije, koje su u tijeku, te su definirani prioriteti svih cestovnih pravaca, željeznice, Zračne luke Zadar i lučkog prometa.
Župan Longin je rekao da je prioritet za županiju spoj između Zadra i Zadra 1 u dužini oko 20 kilometara, to jest zapadni spoj Zadra na autocestu A1.
Proširenje Jadranske magistrale
Riječ je o proširenju Jadranske magistrale preko Crnog i Murvice u smjeru Posedarja s dva na četiri traka s deniveliranim raskrižjima.
Nakon faze projektiranja odmah će se ići u izvođenje radova, rekao je župan i podsjetio da je izrađena dokumentacija i dobivena lokacijska dozvola za spojnu cestu na Centar za gospodarenje otpada u Biljanima Donjim preko Suhovara i Poličnika. Cesta će biti dugačka desetak kilometara, a njezina projektna cijena je oko 20 milijuna kuna, dodao je.
Dogovoreno je i novo prometno rješenje za zapadni dio grada, koji treba rasteretiti, od raskrižja na Žmirićima do Kožina. U fazi projektiranja je i spoj Zračne luke na autocestu preko nove četverotračne ceste u dužini oko 20 kilometara.
Posebna tema razgovora bila je studija o budućnosti željezničkog prometa u Zadarskoj županiji, koja se izrađuje u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture.
Zatraženo je da se, koliko je moguće, ubrza njezina izrada jer je ona bitna za gospodarski razvoj luke Gaženice te zbog premještanja željezničke trase iz Zadra, novog kolodvora u Gaženici, te tunela za obilazak Sukošana i Bibinja, kako ne bi prolazila kroz ta naselja.
"Na sastanku je bilo riječi i o pomorskoj liniji između Zadra i Ancone, koju svakako treba oživjeti jer je riječ o dvije najbliže točke između obala Jadrana, a Jadrolinija je nedavno ugasila liniju kao nerentabilnu. Istodobno, održava se linija iz Splita koja se, za razliku od linije iz Zadra, subvencionira. Veza s Anconom je bitna prije svega zbog teretnog prometa, ali i putničkog", istaknuo je župan Longin, a ministar Butković je obećao da će s predsjednikom Uprave Jadrolinije Davidom Sopotom o tome razgovarati čim se vrati u Zagreb.