VLADA Ive Sanadera potrošila je čak 17 milijuna kuna za reklamiranje svog weba Otvorena-vrata.hr, koja je zamišljeni kao servis na kojem se građani na jednom mjestu mogu informirati o Vladinim poticajnim projektima.
Prema našoj slobodnoj procjeni, izrada stranica kao što su Otvorena-vrata.hr može stajati maksimalno 50-tak tisuća kuna, što podatak o iznosu utrošenom na reklamu stranice čini još više zastrašujućim.
Što zapravo nude stranice Otvorena-vrata.hr? Ukratko, linkove na stranice raznih ministarstava na kojima su predstavljeni Vladini projekti s poticajnim sredstvima za poduzetnike, obrtnike, poljoprivrednike i sl. Stranice su relativno jednostavne, oskudijevaju vlastitim materijalom, ali zato na svakoj stranici unutar weba možete vidjeti dva ogromna reklamna bannera koji hvale uspjehe Vlade.
U rubrici "TV reklame" možete downloadati TV reklame za stranice (a ne portal, zašto se svaki web u zadnje vrijeme voli nazivati portalom?) Otvorena-vrata.hr, iako nije posve jasno zašto bi netko želio na svom računalu gledati reklame za Vladu.
Novi list javlja, pozivajući se na agencije koje vrše monitoring oglašavanja u domaćim medijima i na javnim prostorima, da je za promidžbu weba Otvorena-vrata.hr potrošeno nevjerojatnih 17 milijuna kuna, dakle oko 340 puta više nego što je utrošeno na izradu samog weba.
Jedna takva agencija izračunala je kako je na reklamu dotičnog weba u tisku Vlada potrošila 1,2 milijuna kuna, dok je na promidžbu na TV stanicama utrošeno 2,6 milijuna kuna. Za jumbo plakate koji reklamiraju web Otvorena vrata Vlada je izdvojila 4,4 milijuna kuna, tvrdi ta agencija, čiji se izračuni odnose samo na mjesec studeni, a kampanja je trajala i dobar dio prosinca.
Druga agencija je u izračunu za troškove Vladine kampanje u studenom došla do još većeg iznosa, konkretno 9,3 milijuna kuna, a razlika potiče iz procjene te agencije prema kojoj je Vlada samo za TV reklame platila čak 3,4 milijuna kuna, dok je za reklamu u prema toj agenciji tisku potrošeno 1,4 milijuna kuna.
Novi list piše kako se Vlada razmetala navodnim popustima za TV reklame, pa im je tako HTV navodno dao čak 75 posto popusta. No, sugovornici novinara Novog lista sumnjaju u takve tvrdnje, naročito uzme li se u obzir da se web Otvorena-vrata.hr reklamirao u najskupljim HTV-ovim terminima, za koje nacionalna kuća nikad ne daje popust.
Zbroje li se procjene agencija za monitoring oglašavanja za oba mjeseca trajanja kampanje, dolazi se do cifre od 17 milijuna kuna, a "šlag na tortu" su zasad nedemantirane tvrdnje kako su jumbo plakate Otvorenih vrata na kraju te kampanje zamijenili predizborni plakati HDZ-ove predsjedničke kandidatkinje Jadranke Kosor.
N.B.