VOJNI analitičar Marinko Ogorec bio je gost N1 Studija uživo i komentirao pad aviona MiG-21 kod Voćina.
Kaže da nas situacije poput ove ne bi trebale čuditi.
"To su ipak zrakoplovi stari 40 godina. Oni su odavno na isteku svojih resursa. Sretna je okolnost da su piloti preživjeli i da zrakoplov nije pao u naseljeno mjesto. Nasreću, sve je dobro završilo. Što se tiče pilota, oni moraju na nečemu letjeli. Znamo da je jedna ekipa otišla u Francusku na obuku na Rafaleima, kada dođu Rafalei, onda će situacija biti drugačija. Piloti se moraju na nečemu uvježbavati", rekao je Ogorec.
"Biste li vi sjeli i vozili auto star 40 godina?"
Ističe da je posao vojnog pilota vrlo rizična profesija i da se ljudi dobrovoljno odlučuju za to zanimanje.
"Biste li vi sjeli i vozili auto star 40 godina? Oni se održavaju, to je činjenica, ali vi nikad ne znate što se može dogoditi", govori.
Ogorec smatra da četiri nesreće MiG-a u 26 godina i nisu tako puno.
"Mi nemamo puno tih zrakoplova. Naši piloti ne lete prečesto. Tako da četiri zrakoplova koja su pala u tom razdoblju nije tako puno. Situacija se dogodi, ne postoji savršeni stroj. Zrakoplov može biti pregledan i dobro održavan, ali nesreća se ne dogodi", kazao je.
Ogorec ne vidi ni jedan jedini razlog zašto bi Banožić trebao dati ostavku.
"Niti je on doveo te migove, niti ih je zadržavao. Situacija je takva kakva je, raspolažemo s time što raspolažemo. Činjenica je da imamo zastarjelu tehniku i činjenica je da je vlada kupila novu tehniku, ali ona ne može doći preko noći", ističe.
Kaže da u svakom resoru uvijek postoje problemi.
"Kad bi svi ljudi davali ostavke zbog manjih problema, onda ništa ne bi moglo niti zaživjeti. Činjenica je da se dvadeset godina u oružane snage nije ulagalo onoliko koliko bi se trebalo ulagati", rekao je.
O transparentnosti rezultata istraga Ogorec kaže da ne bi baš sve što se događa u oružanim snagama trebalo ići u javnost.
"Ova istraga je prije svega stručna istraga koja bi trebala stručnjacima dati rezultate što se dogodilo, ne vidim zašto bi to trebalo zanimati javnost koja baš nema previše niti doticaja s time niti ima utjecaja u tome. To bi prije svega trebalo služiti pilotima i aerodromskom osoblju da znaju što se dogodilo", kazao je analitičar.