Foto: 123rf
NOVI dizelski motori Renaulta, Nissana, Hyundaija, Citroena, Fiata, Volva i mnogih drugih proizvođača osobnih vozila također imaju previsok stupanj zagađenja, kada ih se testira u realističnom vozačkom okruženju, pokazuju novi podaci Guardiana.
Adac je dizelske automobile proveo kroz laboratorijski bazirani regulatorni test, a zatim su usporedili rezultate s testom kojeg je razvio UN, koji iako je također laboratorijski temeljen, traje dulje i, vjeruje se, pruža realne uvjete kakvi su u stvarnoj vožnji. Taj WLCT test će u Europskoj uniji biti prezentiran 2017. godine.
Prema Adacu, nekoliko je najvećih zagađivača
Nissanov X-Trail 1.6 cDi, koji producira 14 puta više dušikovih oksida, što je pokazao WLTC test. Renaultov Espace Energy dCi 160 emitira čak 11 puta više dušikovog oksida, dok Jeepov Renegare 2.0 emitira 10 puta više tih plinova, prema WLCT-ovom testu.
Hyundaijev i20 1.1 motor, Fiatov 500v 1.6 i Citroenov D25 Hybrid 4 motor proizvode 6 puta više štetnih plinova, pokazuju testovi.
"Kada bi svi proizvođači automobila poštovali europske propise o količini dušikovih oksida koje proizvode njihovi motori, riješili bi najgore zdravstvene posljedice. Svaki konzument ima pravo očekivati od svih proizvođača da na to obrate pozornost. No, i dalje je previše velikih zagađivača", rekao je voditelj testiranja u Adacu Reinhard Kolke.