Djeca s teškoćama u Zagrebu ostala bez razreda. "Bolje da mi sin i ne ide u školu"

U ponedjeljak počinje nova nastavna godina, a nekolicina djece s teškoćama u razvoju u Zagrebu bi trebala krenuti u nepostojeće razrede. Ako razredno odjeljenje za koje su dobili rješenje od Grada i postoji, velika je šansa da je ono neadekvatno, odnosno da ne odgovara propisima koje su postavili Grad i Ministarstvo obrazovanja.

Roditelji malenih Matije, Stele i Leonarda za Index su opisali apsurd s kojim se bore tjedan uoči početka nastave. Za Stelu i Matiju razreda nema, u Stelinoj školi nisu ni znali da bi djevojčica trebala krenuti k njima prije nego što su se roditelji prošlog tjedna pojavili u školi. Matijin razred još nije ni u planu, a Grad je za njega rješenje, kao i u Stelinom slučaju, uredno izdao i poslao roditeljima.

Grad izdao rješenje za Stelu, škola nije imala pojma da je treba upisati

"Stela ima poremećaj iz spektra autizma, poremećaj hranjenja te poremećaj senzomotornih sposobnosti i još niz dijagnoza. Ona je razvojno na razini djeteta od tri godine. Mi smo dobili prvotno rješenje da idemo u školu na Bukovac koja nam je bila previše udaljena od mjesta stanovanja. Žalili smo se i dobili smo OŠ Kajzerica. Rečeno nam je da pričekamo do 25. kolovoza i da, ako nam se nitko ne javi, sami dođemo u školu.

26. kolovoza smo supruga i ja došli u školu s rješenjem, da bi nam pedagoginja rekla da oni takav program nikada nisu imali i da ni u budućnosti neće imati razredno odjeljenje za Stelu te da ovo rješenje nije pravovaljano", priča nam Stelin otac Leo Askar.

Škola ponudila školovanje od kuće u školi. Grad rekao da to ne postoji

Nakon što su se ponovo obratili Gradu, koji ih je preusmjerio u matičnu školu u Utrinama, dobili su odgovor da oni nisu spremni za Stelu i ponudili im da je upišu u redovan razred, što je, s obzirom na dijagnoze koje djevojčica ima, potpuno neprihvatljivo. Na kraju su iz škole Steli ponudili školovanje od kuće, što je za obitelj Askar bilo samo još jedno neprihvatljivo rješenje jer u svom domu, uz još troje djece, za to nemaju nikakve uvjete.

"Škola nam je dala da potpišemo suglasnost na kojoj je pisalo da mi zahtijevamo da se Stela školuje od kuće, što nije istina i mi to nismo potpisali. Na kraju su nam ponudili opciju pohađanja škole od kuće, ali u školskim prostorijama, što nema nigdje. Opet smo se čuli s Gradskim uredom, u kojem nam je gospođa rekla da takvo školovanje ne postoji i da ne potpisujemo taj dokument. Još su nam rekli da ćemo jedan tjedan biti dva dana u školi, a drugi tjedan tri. Mi smo mislili da će dijete biti na nastavi svaki dan.

I sad se mi kao roditelji pitamo gdje da naše dijete ide 9. rujna. Tko će biti s našim djetetom? Hoće li biti edukacijskog rehabilitatora i pomoćnika u nastavi? Nitko ne zna odgovor. U srijedu, tjedan prije početka nastave, pitali smo ih hoće li naše dijete dobiti knjige, rekli su da ih još nisu naručili", ogorčen je Askar.

"Stela jako voli pjevati, njoj je muzika cijeli svijet. Ona je toliko muzički zainteresirana da bi mogla svirati od jutra do mraka, ima čak i donekle ritma. Mi smatramo da škola nije za nju, da je za nju više Centar za odgoj i obrazovanje, ali svi se vade na to da nema mjesta i na kraju naša djeca ispaštaju", dodaje Stelin otac.

"Grad je prekasno poslao zahtjeve, Ministarstvo još na njih nije odgovorilo"

Sličan je slučaj s Matijom, koji je u ponedjeljak trebao krenuti u posebno razredno odjeljenje u OŠ Augusta Šenoe, no škola ga do danas nije oformila i roditeljima je rečeno da će ga smjestiti u redovan razred. "Ima mnogo djece s teškoćama koja mogu sjediti u redovnom razredu, ali Matija, nažalost, nije jedno od njih", rekla je njegova majka Martina Volk.

"Matija je dječak koji ima autizam i ADHD. Prošli smo cijelu proceduru upisa još u veljači i tada je procijenjeno da treba poseban razredni odjel po posebnom programu. Ispalo je da u školi taj poseban razredni odjel postoji samo na papiru. Grad Zagreb je vrlo kasno školama dao nalog da pošalju zahtjeve za taj poseban razredni odjel Ministarstvu, a Ministarstvo do danas nije odgovorilo na te zahtjeve, tako da škola ne može raspisati natječaj za edukacijskog rehabilitatora", priča nam Martina.

"U međuvremenu smo mi svi roditelji, a tu je još dvoje djece koja čekaju taj isti razred, u konstantnoj komunikaciji s Gradskim uredom i Ministarstvom, ali ne vidimo da se nešto događa. Idući tjedan će oni ići u redovan razred, neke škole će se prilagoditi, neke neće. Ali znamo da ćemo, negdje tamo u petak, vidjeti da to ne funkcionira. Vidjet ćemo i mi i učitelji i stručna služba", ogorčena je Matijina majka.

U poseban razred upisuju dvostruko više djece nego što je dozvoljeno

Maleni Leonard ima dovoljno sreće da razred za njega postoji, no on je u suprotnosti sa svim propisima koje su postavili Gradski ured za obrazovanje i Ministarstvo obrazovanja. Naime, prema pravilniku, u takvim bi razrednim odjeljenima trebalo biti najviše petero djece u prostoriji od najmanje 26 metara kvadratnih.

"Leonard kreće u četvrti razred u posebno razredno odjeljenje za djecu s teškoćama u OŠ Grof Janko Drašković. U školi su dva takva odjeljenja, jedno za djecu od prvog do četvrtog razreda, gdje ih ima sedam, i drugo od petog do osmog razreda, u kojem je trenutno desetero djece. Ti su razredi potpuno neadekvatni, veličine od 15 ili 22 kvadrata, ovisno o tome tko mjeri i kako. To su djeca koja su senzorički osjetljiva, koja imaju motoričke teškoće i koja trebaju dnevni odmor", priča nam Leonardova majka Valentina Vinter Putar.

Leonard ima epilepsiju, govornu apraksiju zbog koje koristi komunikator i autizam. Njemu škola u ovakvim uvjetima, tvrdi majka, ne služi ničemu.

"Leonard je poprilično živahno dijete i trenutno je zaokupljen zastavama, voli gledati i crtati zastave, spajamo te zastave s državama svijeta. U zadnje vrijeme je počeo slovkati, pisati, prepoznaje riječi, stvarno napreduje i, kada se radi s njim, napredak je velik i brzo ide. Mene najviše boli što znam da ću ga odvesti u školu i da neće raditi ništa, da će to biti izgubljeno vrijeme. I da stvar bude gora, mogu očekivati da će nazadovati. Realno gledajući, za njega je trenutno bolje da je u parku nego u školi", kaže Vinter Putar.

"Ministarstvo je prekršilo sva pravila, ali se držalo onog da ne mogu zaposliti rehabilitatora"

Dodaje da je škola prošle godine prepoznala problem i pronašla prostor za još jedno posebno razredno odjeljenje. "Škola je trebala zaposliti još jednog rehabilitatora, ali ministar Fuchs je tada dao izjavu da je to nemoguće tijekom školske godine. Škola je ponovo predala zahtjev prije početka ove školske godine i prije desetak dana su dobili odbijenicu uz opravdanje da je trenutno na snazi zabrana zapošljavanja u školama.

Prekršila su se sva pravila koja su mogla, i Državni pedagoški standard i minimalni tehnički uvjeti, ali se zato strogo pridržava zabrane zapošljavanja. U petak, tri dana prije početka nastave, održan je sastanak u ministarstvu gdje je rečeno da će ipak ispuniti sve naše zahtjeve, a sada je na Gradu da se nađu prostori i zaposle rehabilitatori. Ali to sigurno neće biti gotovo do početka nastave, tko zna kad će", kazala je majka.

"To neće biti prosvjed jer nas sigurno neće biti puno, ali planiramo mirno okupljanje kako bismo ukazali da je to problem koji se ne rješava. Ja pozivam sve druge roditelje koji imaju ovakav problem da nam se pridruže i da ne šute", kazala je Volk.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.