GRAD ZAGREB odgovorio je na Indexov upit o biciklističkoj stazi na Zagrebačkoj aveniji koju prekida autobusno stajalište.
Jučer smo objavili fotografiju biciklističke staze na kojoj se može vidjeti kako autobusno stajalište prekida stazu na dva dijela, što prelazak biciklistima čini opasnim.
>> Ovo je biciklistička staza u Zagrebu. Prekida je autobusno ugibalište
Odgovor nam je dostavio Dinko Bilić, pročelnik Gradskog ureda za prostorno uređenje, izgradnju grada, graditeljstvo, komunalne poslove i promet. Prenosimo ga u nastavku.
"Obavještavamo Vas da ovaj Gradski ured nakon dojava građana i policije kojima ukazuju na nepravilnosti u biciklističkoj infrastrukturi po službenoj dužnosti vrši terenski obilazak.
"Utvrđeni nedostaci u biciklističkoj infrastrukturi"
Pritom se utvrđeni nedostaci u biciklističkoj infrastrukturi prema Pravilniku o biciklističkoj infrastrukturi (NN 28/16) uglavnom odnose na prekide kontinuiteta biciklističke staze, nepostojanje prijelaza biciklističke staze preko bočnih kolnika i prilaza, nepravilno vođenje biciklističke staze u zoni autobusnih stajališta, kao i nepostojanje ili neadekvatno postavljanje vertikalne i horizontalne prometne signalizacije.
Takva je situacija i bila na predmetnom autobusnom stajalištu na Zagrebačkoj aveniji zapadno od Nehajske ulice.
Slijedom navedenog, ovaj je Ured izradio izvedbeni prometni elaborat u svrhu povezivanja biciklističkih staza i osiguranja kontinuiteta biciklističkog prometa te pravilnog vođenja biciklističke staze preko autobusnog stajališta sukladno odredbama čl. 34. slika 38. Pravilnika o biciklističkoj infrastrukturi (NN 28/16)", navode iz Grada.
"Biciklisti u konkretnoj situaciji mogu nastaviti vožnjom preko autobusnog stajališta"
U konkretnoj situaciji, ističu iz Grada, biciklisti tu mogu proći, ali moraju propustiti eventualne autobuse i druga vozila koja ulaze na stajalište.
"Na projekt te regulacije biciklističkog prometa nadležno je Ministarstvo unutarnjih poslova izdalo propisanu suglasnost.
Naime, biciklisti kao vozači u prometu trebaju se držati one površine koja im je namijenjena i označena, a u konkretnoj situaciji mogu nastaviti s vožnjom preko autobusnog stajališta uz uvjet da prethodno propuste eventualne autobuse i druga vozila koja ulaze na stajalište jer se uključuju u promet na kolniku", kažu iz Grada.
"Općenito u prometu, a posebno na takvim kritičnim mjestima gdje dolazi do kolizije sudionika i zajedničkog korištenja iste prometne površine, svi sudionici dužni su poštivati prometna pravila, voditi računa o sigurnosti, razvijati solidarnost, humane i etičke odnose, štititi zdravlje i život drugih osoba te uvažavati jedni druge.
Zaključno, sukladno navedenom Pravilniku prijelazi i vođenje biciklističke staze u zoni brojnih drugih autobusnih stajališta na gradskim ulicama usklađivat će se prema nekom od modela određenih odredbama članka 34. Pravilnika, a ovisno o raspoloživom prostoru i izgrađenosti komunalne infrastrukture", stoji u odgovoru Grada.