Foto: City Race / Facebook, Index
SUPROTNO tvrdnjama zagrebačkog mecene Milana Bandića, zagrebačka skijaška utrka u centru grada nije jedinstvena u svijetu.
Švicarski St. Moritz prvi je došao na ideju da organizira skijašku utrku ulicama grada. Od 2008. godine skijaška sezona u ovom mondenom švicarskom odredištu otvarala se spektakularnom utrkom u centru. U revijalnoj priredbi natjecali su se amateri, djeca, obitelji, tvrtke i skijaške škole. Unatoč sjajnoj posjećenosti, bogatom programu i velikoj podršci turističke zajednice utrka ipak nije opstala.
Razlog? Gradsko vijeće nije odobrilo financijski plan za naredne tri godine! St. Moritz, jedno od najluksuznijih središta svjetskog skijanja i dvostruki domaćin zimskih olimpijskih igara pod zaštitom UNESCO-a, nema love da snijegom s okolnih Alpi zatrpava centar grada, kao što to čini gradonačelnik Zagreba. I usput građanima nudi priču o razvoju turizma i promociji Hrvatske koja, za razliku od Švicarske, nikada nije bila atraktivna zimska destinacija.
Bandisch Partenkirchen je zapravo reklamni pano za HEP
St. Moritz diči se legendom da je upravo u njemu rođen zimski godišnji odmor. Anegdota kaže da je jedan od prvih hotelijera u tom području, Johannes Badrutt, ponudio četvorici britanskih ljetnih turista zanimljivu okladu: pozvao ih je u St. Moritz na zimu i obećao podmiriti sve troškove ako im se ne svidi. Oni su navodno ostali čak do Božića 1864. i tako je rođena velika tradicija. Zagreb skijašku tradiciju prodaje pod velebnim uspjesima Ivice i Janice Kostelić, a građanima i turistima nudi prazna obećanja.
Kraljici je opasno "visjela" licenca
Žičara do Sljemena, jedan od simbola grada, nikada nije obnovljena. Računi za vodu rasli su jer je gradonačelnik na plus deset odlučio stvoriti snijeg. Snježna kraljica dvaput je otkazana zbog toplog vremena. Ova 2017. bila je presudna godina za Bandića i kompaniju jer im je prijetio gubitak licence. Ništa nisu prepustili slučaju. Staza u centru grada predstavljena je kao neviđen skijaški spektakl, no jednostavnije rečeno, radi se o golemom reklamnom panou za HEP.
Priča o promociji također je dvojbena. Istraživanja o isplativosti velikih natjecanja pokazala su da čak 90 posto ispitanika 2001. godine nisu znali gdje se održalo Europsko nogometno prvenstvo 1996. godine.
>>> PITALI SMO GRAĐANE ZAGREBA ŠTO MISLE O STAZI U CENTRU. POGLEDAJTE VIDEO.
Proračun Snježne kraljice iznosi 23 milijuna kuna. Bandić je kazao da troškove "snosi Bog". Stvarni platitelji su strani sponzori i komercijalni prihod utrke (oko 75 posto od ukupnog proračuna), dok ostatak troškova snosi Grad Zagreb.