Foto: Hina
NA DANAŠNJOJ devetoj sjednici Gradske skupštine Grada Zagreba večeras je razmatrana i na kraju prihvaćena 9. točka dnevnog reda u kojoj je predložena izmjene i dopune Odluka o autotaksi prijevozu.
U Članku 3. tako dodaju stavak u kojem stoji: Cijena za početak vožnje ne smije uključivati pravo na vožnju bez naknade.
S druge strane u članku 5. stoji "Javni poziv za podnošenje zahtjeva za izdavanje dozvola za autotaksi-prijevoz neće se objavljivati do 30. lipnja 2017, nakon čega će se objavljivati svake četiri godine".
Direktni napad na Uber
Tim člancima gradske vlasti najviše su napale i oštetile Uber jer prije svega oni koji bi ubuduće htjeli voziti za Uber to neće moći narednih godinu i pol budući da im Grad neće izdavati dozvole sve do lipnja 2017. Naravno, novi zakoni odnose se na sve taxi prijevoznike i one koji se misle baviti tim poslom u Zagrebu, ali upravo će Uber, kao najmlađi igrač na tržištu za kojeg vlada ogromno zanimanje, najviše pogoditi nove zakonske odredbe.
Zabranjuje se besplatna vožnja
Spomenuti članak 3. onemogućava Uberu besplatnu vožnju koju je davao svojim korisnicima ako bi pozvali i druge na registraciju.
Naime korisnici Ubera u Zagrebu početak vožnje plaćaju osam kuna, a dodatno se plaća četiri kune po prijeđenom kilometru plus 0,5 kuna po minuti vožnje, a pozivanjem drugih korisnika na registraciju i prvi korisnik kao i oni koje je pozvao imaju pravo na besplatnu vožnju u iznosu od 35 kuna.
"Nadalje, zbog prepoznatljivosti autotaksi prijevoznika predlaže se da autotaksi prijevoznici imaju unificiranu svijetleću oznaku „TAXI“, te da izgled i sadržaj oznake pravilnikom propisuje gradonačelnik.
Kako bi se jasno razgraničili i primjenjivali elementi ukupne cijene autotaksi prijevoza predlaže se propisati da cijena za početak vožnje ne smije uključivati pravo na vožnju bez naknade.
Svi taksiji bit će bijeli
Izmjena članka 37. Odluke o autotaksi prijevozu predložena je u namjeri da se produži rok u kojem su autotaksi prijevoznici dužni uskladiti boju vozila namijenjenih za obavljanje autotaksi prijevoza s bojom propisanom člankom 17. stavkom 1. alinejom 1. Odluke, odnosno da autotaksi vozila moraju biti bijele boje. Prema predloženom sada važeći rok 31. prosinca 2015. zamjenjuje se s novim rokom 31. prosinca 2020. za koji je ocijenjeno da je dostatan da ga autotaksi prijevoznici ispune na način da su do novopredloženog roka sva autotaksi vozila u Gradu Zagrebu bijele boje, čime bi djelatnost autotaksi prijevoza dobila jedinstveno prepoznatljivo obilježje.
Predlaže se da se javni poziv za podnošenje zahtjeva za izdavanje dozvola za autotaksi prijevoz neće se objavljivati do 30. lipnja 2017., nakon čega će se objavljivati svakih četiri godine kako ne bi došlo do prezasićenosti tržišta", stoji u obrazloženju prijedloga odluke o izmjenama i dopuni Odluke o autotaksi prijevozu kojeg je zagrebačka Gradska skupština večeras prihvatila.
Iz Ubera se još jučer obratili priopćenjem
"Sutra ujutro Grad Zagreb glasuje o prijedlogu koji će, ukoliko bude usvojen, značiti smanjeni izbor prilikom odabira preferiranog načina kretanja po gradu. Smanjen izbor u konačnici znači povećane cijene za lokalne potrošače. Također, ograničit će mogućnosti lokalnog stanovništva za novim poslom kao profesionalnih vozača, unatoč porastu potražnje za uslugama prijevoza potaknuto povećanim brojem dolazaka stranih turista u ovaj sjajan grad i zemlju.
Uber nastavlja s radom u Zagrebu
Uber će nastaviti s radom u Zagrebu te se zalažemo za usluživanje lokalnih putnika i vozača na najvišoj mogućoj razini, dok ovim putem komuniciramo našu zabrinutost oko novih prijedloga jer vjerujemo kako bi regulativa trebala odražavati potrebe građana Zagreba, turista i nove tehnologije.
Najbolji dokaz toga je:
Snažan interes naših korisnika sa preko 100.000 otvaranja aplikacije u zadnjih 6 mjeseci diljem cijele Hrvatske (pogledajte kartu u zaglavlju). Nadalje, u posljednjih nekoliko mjeseci turisti iz više od 46 zemalja svijeta koji su posjetili Zagreb koristili su Uber također.
Negativni učinak predloženih ograničenja na nove taksi dozvole utjecati će na ekonomski rast cijelog sektora usluga autotaksi prijevoza, no i na daljnji ekonomski rast grada Zagreba. Turizam kao gospodarska grana nastavlja rasti u Hrvatskoj kao i Zagrebu, a ove godine samo u kolovozu Zagreb je posjetilo 140.000 turista, što predstavlja rast od 14.5%.
Činjenica da Zagreb još uvijek zaostaje u odnosu na ostale gradove središnje Europe. Na primjer, u Bratislavi posluje oko 3.000 taksista ili 6 taksista na 1000 građana, dok u Varšavi 13.000 taksista pruža svoje usluge, odnosno 7.7 taksista na 1000 građana. U Zagrebu posluje otprilike 1.200 taksista, odnosno 1.7 taksista na 1000 građana", zaključili su iz Ubera.