Uz otvaranje Adventa u Zagrebu tradicionalno se najviše govori o cijenama. Kobasice se ove godine mogu pronaći u rangu od 4 pa sve do 7.80 eura, koliko npr. košta češnjovka. Teleća hrenovka se može naći po cijeni od 5.20 eura. Fritule koštaju oko 5 eura, ali to su one standardne. One s topljenom Dubai čokoladom koštaju preko 11 eura. Upravo to je činjenica koja je dobila najviše pozornosti ovog Adventa.
O cijenama na Adventu i jesu li one opravdane za RTL je govorio zagrebački ugostitelj i chef Marin Medak. Uvodno je napomenuo da su cijene u skladu s inflacijom.
"Svugdje su cijene porasle, pa tako i kod nas. Prosječan iznos računa u zadnjih pet godina u restoranima je porastao 80 posto. Sve je poraslo, sve je skuplje. Na kraju krajeva, u zadnjih petnaest godina je zlato poraslo tri puta, a inflacija je tu normalna. Broj izdanih računa raste, broj novootvorenih firmi raste, broj zaposlenih u toj djelatnosti raste skoro 15 posto, tako da na sve strane ljudi troše", kaže Medak.
Dodaje da nema razloga za smanjivanje cijena. "Pogotovo kad vidimo neto dobit, jer neto dobit u zadnjih pet godina u prosjeku u ugostiteljskoj djelatnosti je pet posto, a inflacija je u tom periodu bila skoro 80 posto. Znači, ne možete naći, ostvariti godišnje veću dobit od sedam posto u zadnjih pet godina", poručio je Medak.
"Nama da nije uvozna radna snaga koja je jeftinija, mi ne bismo imali s kim raditi. I to je još jedan razlog koji nas spašava što radimo s uvoznom radnom snagom", ističe Medak. Dodaje da nema uštede nigdje.
"Nijedan biznis u Hrvatskoj nema toliko puno zaposlenih koji radi na način s tako malim profitima i s tako malim dobicima. Ovaj posao je osuđen na propast na ovaj način. Jer što se dogodi?
Jedan napravi nekakvu fritulu od 12 eura koja je bezvezna i o tome svi pišu. To je idiotizam. Pa ja bih prvi htio voziti Rimčev auto, ali ne mogu. Rimac se u Hrvatskoj proizvodi. Koliko ih ima proizvedeno i koliko ih se vozi na ulici? Ovako ne vidite, vi možete vidjeti samo Rimca da ga vozi i nikog više jer košta 2.5 milijuna eura.
Tko ima novca za to? Nema nitko. Tako isto i za ovo. Ljudi se uhvate za glupost i o tome se piše. To je meni idiotizam da netko uopće ide raditi takve fritule, na takav način. A pogotovo oni koji o tome pišu i oni koji to kupuju", poručio je Medak.
Naglašava da će veći rast cijena zasigurno biti i iduće godine. "U skladu s inflacijom će biti rast cijena i to nema uopće rasprave o tome. Prosječan iznos računa u ugostiteljstvu je rastao 80 i nešto posto. Samim tim vjerojatno će taj rast biti sve dok bude inflacije", naglasio je Medak.
"Konkurencija je tu apsolutna. Broj novozaposlenih raste i broj novih poduzeća raste. Svi žele naći svoje nekakvo mjesto u toj ponudi. Vidite koliko se otvorilo u Zagrebu restorana. Ljudi se pokušavaju na neki novi način probiti. Zbog te konkurencije dolazi do evolucije i do nove ponude i novih proizvoda koji su skuplji i konkurentni i kvalitetniji", rekao je Medak.
"I kupac je razmažen, kupac tu bira i može otići gdje god želi i kad god želi izabrati. Jest će jako dobro. Zagreb ima jako dobre restorane i jako dobru ponudu i dalje je ta ponuda daleko jeftinija od Ljubljane, Beča, Budimpešte ili bilo koje konkurencije koja je u neposrednoj blizini nas", zaključio je Medak.