"OVIM putem obavještavamo javnost da nas direktor Sektora za održavanje Hrvatskih autocesta d.o.o., njegov zamjenik i njihovi poslušnici sramote u svojim istupima u medijima, da su ukinuli radnicima neka materijalna prava dok su u isto vrijeme sebi lažirali uvjete i neosnovano dobivali naknade na koje nikada nisu imali pravo, da su izbjegavali platiti poreze i prireze, da nam nanose sramotu svojim postupcima, a zbog čega nas cijela javnost stavlja u isti koš", stoji u priopćenju koje su redakciji Indexa poslali zaposlenici HAC-ova Sektora za održavanje.
U priopćenju se ističe kako su o postupcima dva čelna čovjeka tog sektora, direktora Stjepana Klarića i njegova zamjenika Željka Krapljana, obaviješteni premijerka Jadranka Kosor, resorni ministar Božidar Kalmeta, Uskok, Porezna uprava Ministarstva financija, a preko medijskih napisa s njihovim slučajevima upoznata je i javnost. No, kako to nije urodilo plodom, zaposlenici HAC-a odlučili su ih se javno odreći.
"Odričemo ih se preko medija. Ma što god to značilo"
"Odričemo ih se preko medija. Ma što god to značilo", stoji u priopćenju koje je poslano našoj redakciji. Podsjećamo, o direktoru HAC-ova sektora za održavanje i njegovu zamjeniku Index je pisao u nekoliko navrata. Njihova imena spominjala su se u slučajevima mutnih zapošljavanja i primanja mita, a bivšeg saborskog zastupnika Krapljana direktno je u razgovoru za Index prokazala i zviždačica Majda Rumora, koja je zbog toga kasnije bila izložena sustavnom maltretiranju na javnom mjestu.
Rumora je, podsjećamo, kazala kako je Krapljan od nje preko posrednika Mate Šarčevića tražio 10.000 eura da je zaposli u HAC-u. Navedenog posrednika u izjavama za razne medije prozvalo je još nekoliko osoba koje tvrde da su morale dati mito u zamjenu za posao u HAC-u. Neke od tih osoba nikad nisu zaposlene, stoga su slučajevi prijavljeni i Uskoku koji je istragu započeo još sredinom prošle godine.
Afera do afere
Imena Klarića i Krapljana spominjala su se i u vezi s nedavnim Indexovim otkrićem o namještenim natječajima za kupovinu razne opreme poput signalnih stupića, čime je proračun oštećen za oko 5,5 milijuna kuna. Taj je slučaj nakon objave na Indexu također privukao pozornost Uskoka koji je, kako neslužbeno doznajemo, pokrenuo istragu.
Iako se od zaposlenika Hrvatskih autocesta može čuti da Klarić i Krapljan ne rade gotovo ništa, za svoje "usluge" primaju i više nego zavidnu naknadu. Naime, osim redovne plaće, šefovi Sektora za održavanje dobivaju i razne bonuse. Obojica tako koriste pasivno dežurstvo iako na njega nemaju pravo, kao što nam je nedavno i službeno potvrđeno iz HAC-a. Također, Krapljan već godinama koristi pravo materijalne naknade za odvojeni život iako svaki dan na posao dolazi u Zagreb iz Siska, pri čemu koristi službeni automobil koji je, prema našim podacima, samo prošle godine čak 13 puta koristio i za posjet svojoj vikendici. Sve to plaćaju Hrvatske autoceste, odnosno državni proračun.
No, priči ni tu nije kraj. I Klarić i Krapljan su u HAC-u zaposleni nakon što ih je država (uz bogatu otpremninu) poslala u vojnu mirovinu. Dio te mirovine i dalje primaju, uz mjesečnu plaću. A s obzirom na to da se Krapljan vodi kao 60-postotni invalid Domovinskog rata, oslobođen je i plaćanja doprinosa i ostalih davanja na plaću. Zbog toga se u HAC-u može čuti kako je upravo zamjenik direktora Sektora za održavanje u HAC-u najbolje plaćena osoba u hrvatskim javnim poduzećima, s obzirom na to da mjesečno navodno dobiva oko 40.000 kuna!