HRVATSKA turistička zajednica i oni koji je vode propustili su još jednu priliku za promocijom s novom, osmom sezonom Igre prijestolja (GoT), piše Total Croatia News (TCN), portal o Hrvatskoj na engleskom jeziku.
Za megapopularnu seriju najveći brendovi sklapali su ugovore kako bi se reklamirali putem Igre prijestolja. I bilo bi očekivati da će Dubrovnik koji je poslužio kao scena Kings Landinga (Kraljeva grudobrana) iskoristiti tu priliku za promociju turizma.
Turistička zajednica Hrvatske zasigurno ima kapaciteta napraviti dobar promotivni posao, što je i dokazala inovativnim i nagrađenim promotivnim videom o nogometu koji je napravljen nekoliko mjeseci prije nego što je počelo Svjetsko nogometno prvenstvo.
Na stranicama Turističke zajednice Hrvatske nema ništa o GoT
Paul Bradbury, Englez s hrvatskom adresom, stoga je provjerio službene Facebook stranice Turističke zajednice Hrvatske. Apsolutno ništa nema o Igri prijestolja, piše na svom portalu TCN. Potom je otišao na službenu internetsku stranicu Turističke zajednice i ukucao pojam "Igra prijestolja" u tražilicu, uvjeren da će naći mnogo informacija. No ni to se nije dogodilo.
Ni Turistička zajednica Dubrovnika nema ništa o GoT
No ako je Turistička zajednica Hrvatske propustila priliku promovirati se pomoću Igre prijestolja, to zasigurno nije učinila lokalna Turistička zajednica Dubrovnika, pomislio je Bradbury pa je zavirio i na njihove stranice.
No ni na stranicama Turističke zajednice Dubrovnik nema posebne stranice o Igri prijestolja. Potom je ukucao pojam "Igra prijestolja" u njihovu tražilicu, a dobiveni rezultat bio je na japanskom jeziku i nije imao veze s poznatom serijom.
"Neiskorištavanje promotivnog potencijala Igre prijestolja samo je dio depresivnog trenda neučinkovitog promoviranja turističkih dragulja zemlje", zaključuje stoga Bradbury.
Hrvatska - 'Kraljevstvo slučajnog turizma'
"I dok 'Kraljevstvo slučajnog turizma' čestita sebi što ima Igru prijestolja, ali ne rad gotovo ništa na promociji, turistička agencija iz Velike Britanije nudi besplatne praznike u Hrvatskoj onome tko pogodi kako će posljednja sezona završiti", piše TCN.
Hrvati ne reklamiraju ni svoja vina
Hrvatski turistički promotori slično se ponašaju i kad je riječ o promociji vrhunskih vina koja također ne reklamiraju. Dok se sami sebi dive zbog sjajnih vina koje imaju, u usporedbi sa susjednim zemljama ne rade gotovo ništa na promociji. Primjerice, Makedonija ima puno učinkovitiju promociju svojih vina i donekle je ironično da im je najveće izvozno tržište upravo Hrvatska, piše TCN.
Slična stvar je i s gastronomskom ponudom općenito. Prošlo je šest godina otkako je pokojni Anthony Bourdain ispričao svijetu o hrvatskoj vrhunskoj gastronomskoj ponudi.
Šest godina kasnije, Hrvatska se nije pomaknula u promociji gastronomskog turizma općenito ako se usporedi sa zemljama poput Francuske, Španjolske, Italije ili Njemačke.
Ni nogomet nije iskorišten za turističku promociju
S nogometom je slična stvar. Ako je koja zemlja imala priliku brendirati se kroz nogomet nakon prošlogodišnjeg herojskog uspjeha u Rusiji na Svjetskom prvenstvu, to je Hrvatska. No ona to nije učinila. Za razliku od Hrvatske, jedna druga mala zemlja koja niti je ikad bila na Svjetskom nogometnom prvenstvu, niti ima vrhunskog igrača, uspjela je to napraviti. Riječ je o Ruandi u koju bi se Hrvatska mogla ugledati.
Hrvatska bi se trebala ugledati na Novi Zeland
A u koga bi se mogla ugledati kad je riječ o promociji kroz Igru prijestolja? To je zasigurno Novi Zeland koji je učinio sjajan posao promovirajući se kroz Gospodare prstenova koji su tamo snimani. Kada se na službenim turističkim stranicama Novog Zelanda pretražuje pojam Gospodari prstenova, pronalaze se mnoge informacije – 92 preporuke za putovanja i 1392 opcije različitih informacija o ovoj seriji. "Koliko teško to može biti?" pita se Bradbury i poziva strance da na njegovoj stranici dobiju sve informacije o Igri prijestolja u Hrvatskoj.