Foto: Rimac Automobili/Wallpaper Free
MATE RIMAC jučer je u Ženevi predstavio svoj novi model automobila koji je izašao iz njegovog pogona u Svetoj Nedelji kraj Zagreba. Bit će proizvedeno samo 150 komada, a koštat će oko 1,7 milijuna eura.
>> VIDEO Rimac predstavio električnu zvijer u Ženevi, performanse su mu nevjerojatne
>> Rimac je napravio auto od 1914 konja. Ok, ali čemu to služi?
Hiperautomobil iz Svete Nedelje, malog mjesta 20-kilometara od Zagreba, iz male Hrvatske za koju, da nema turizma, vjerojatno nitko ne bi ni čuo, dobio je pažnju i pohvale svjetskih medija, ali, kako to obično biva, i velike kritike iz Hrvatske.
Ne možete si priuštiti C_Two? Ne možete ni prekooceanski brod pa svi plaču za brodogradilištima
Kritičare uglavnom smeta cijena, pa smo tako mogli vidjeti bezbroj komentara koji kritiziraju Rimca jer radi aute koje si ne može kupiti "mali običan čovjek". Običan čovjek si ne može kupiti ni prekooceanski brod, a svi plaču za brodogradilištima, u koje smo ulupali milijarde javnog novca.
Danas predstavljeni automobil ima 1914 konjskih snaga, a kako pišu strani mediji, to je 500-tinjak konja više od očekivanja znalaca. Maksimalna brzina mu je 412 km/h, a ubrzanje do 96 km/h postiže za 1,86 sekundi i doseg s jednim punjenjem od 650 kilometara.
Čemu služi ovakva zvijer, gdje će se to voziti, kome je to namijenjeno, neka su od brojnih pitanja koja su se pojavila nakon današnjeg predstavljanja.
Rimac nije prvenstveno proizvođač automobila
Iako će se novi model nazvan C_Two proizvesti u daleko većoj seriji u odnosu na Concept One, kojih ima samo osam komada, Rimac, zapravo, kao što je već u više navrata isticao, primarno nije proizvođač automobila, nego razvija tehnologiju koju prodaje drugim proizvođačima automobila.
U kojem smjeru idu Rimac Automobili moglo se vidjeti još 2015. godine kada je na sajmu u Ženevi predstavljena suradnja sa švedskim Koenigsegg Automotive za čiji je model Regera Rimac isporučio baterijske sustave.
>> Rimac isporučuje baterijski sustav za švedskog proizvođača superautomobila
Standardni baterijski sustav s karakteristikama kakve su Šveđani htjeli težio bi više od pola tone, no Rimčev sustav težio je 115 kilograma i imao volumen 67 litara, pa je ugrađen u Regeru.
Da je smjer firme proizvodnja komponenti za druge, Rimac je pojasnio i u prošlogodišnjoj HRT-ovoj emisiji Nedjeljom u dva.
Rimčev core business je - tehnologija
"Dakle, Superautomobili i Concept One, koji više ne radimo jer prelazimo na novi model, oni su nam bitni da pokažemo što možemo. Imamo i tehnološki dio firme gdje radimo rješenja za druge proizvođače, primjerice Aston Martin, Jaguar, Koenigsegg, mi im razvijamo cijeli pogonski sustav ili samo bateriju, razvijemo te sustave, radimo male serije i prototipove. Sljedeći korak za firmu je taj da idemo prema proizvodnji za veće serije, par tisuća komada godišnje", rekao je Rimac.
To je ponovio i u veljači ove godine, u razgovoru s Myriam Joire, jednom od najpoznatijih novinarki koja piše o tehnologiji, vrlo cijenjenom tech blogericom i podcastericom.
>> Mate Rimac najpoznatijoj svjetskoj tech novinarki otkrio planove za budućnost
"Naš primarni posao je iskoristiti tehnologiju i taj potencijal te omogućiti drugima da naprave električni auto. Naša tehnologija je naš core business i nalazi se u mnogo drugih vozila… Naše komponente nalaze se u mnogo drugih automobila. Radimo za mnogo velikih europskih auto proizvođača, ali ne smijemo pričati o tome… Ja sam inače otvoren, i kažem kupcima da ne volim to što je sve tajno, ali svejedno, prije nego uopće počnete pričati o poslu, morate potpisati sto papira o tajnosti…", rekao je Rimac.
U Svetoj Nedelji sada radi više od 300 ljudi, od kojih su mnogi iz inozemstva. Rimac Automobili praktički konstantno zapošljavaju te su redovno na listama najbrže rastućih tvrtki.
>> Mate Rimac pozirao s bivšim zaposlenikom i pokazao zašto je jedan od najpoželjnijih šefova u Hrvatskoj
Osim što k njima dolaze raditi ljudi iz inozemstva, postali su i rasadnik kadrova, pa su tako neki od inženjera, nakon Rimac Automobila, završili u Formuli 1.
"Prošle godine smo zaposlili 80 ljudi, a 12 ih je otišlo. Jedan od onih koji je napustio je i inženjer Stefano Gabriele. Stefano nam je došao iz Italije i napravio odličan posao u razvoju te bio odličan dio tima, ali uopće nije bilo teško kad mi je rekao za svoju odluku, jer je odlučio slijediti svoj san. Bila je to teška odluka za njega, ali ona prava. Njegov veliki san je uvijek bio da radi u Formuli 1, pa kada je dobio priliku da radi za Ferrari Formulu 1, jednostavno ju je morao iskoristiti.. To je bio njegov san.
Nakon nekoliko mjeseci u F1 Stefano je posjetio svoje bivše kolege u Hrvatskoj prije nekoliko dana. Bilo je uzbudljivo čuti o razlikama i sličnosti između Formule 1 i nas. U međuvremenu kod nas je došlo nekoliko inženjera Formule 1, tako da se krug zatvara", napisao je tada Rimac.