Zagrebačkom javnom prijevozniku ZET-u nedostaje od 100 do 150 vozača autobusa pa su, uz povećanje plaće i koeficijenata, uveli i novu dodatnu mjeru - nastavak radnog odnosa i nakon navršenih 65 godina te zapošljavanje umirovljenika koji ispunjavaju sve preduvjete na 20 sati tjedno.
"Svi gradovi u Hrvatskoj se jako muče da zadrže vozače s obzirom na to da ih stalno vrbuju drugi gradovi u susjednim zemljama, prvenstveno u Austriji, ali isto tako i u Njemačkoj s većim plaćama. Mi smo zato povećavali i plaće u ZET-u i povećavali smo koeficijente za vozače kojih je deficitaran broj da bi mogli uopće održavati vozni red", rekao je zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević.
Kaže da su se u tom smislu odlučili za mjeru da onim vozačima koji inače imaju beneficirani radni staž, umjesto da odu u mirovinu kad mogu, omoguće da ostanu raditi ako to žele, a da oni koji su već otišli u mirovinu imaju mogućnost da rade na četiri sata dnevno, odnosno pola radnog vremena, bez obzira na to što su u mirovini. Dakako, ako zadovoljavaju druge uvjete za vožnju ZET-ovih autobusa ili tramvaja.
Tomašević kaže da je zasad dobar interes te misli da će to biti dobra mjera da u Zagrebu očuvaju vozni red ZET-a.
ZET-u nedostaje od 100 do 150 vozača autobusa
I glasnogovornik ZET-a Domagoj Zeba kaže da vozača autobusa nedostaje na tržištu rada te je svim javnim gradskim prijevoznicima organizacijski izazovno realizirati prijevoznu uslugu u predviđenom obimu.
"Sukladno odgovornoj upravljačkoj politici, ZET poduzima sve raspoložive mjere kako bi se teškoće premostile, a prema trenutnim pokazateljima nedostaje 100 do 150 vozača autobusa", rekao je Zeba Hini.
Stoga su, kaže, već drugi put u godinu dana, u suradnji s Gradom Zagrebom i reprezentativnim sindikatima, dogovorena povećanja materijalnih prava radnika, a povećani su i koeficijenti za operativne radnike koji čine 89 posto strukture ZET-a. Cilj toga je uslijed opće inflacije dodatno stimulirati zaposlenike ZET-a i smanjiti njihov eventualni odljev te motivirati nove kandidate da se jave na aktivne javne pozive.
Zeba kaže kako je dodatna nova mjera zapošljavanje korisnika mirovine na 20 sati tjedno, koji ispunjavaju sve uobičajene preduvjete sukladno javnom pozivu, pa tako i zdravstvenu sposobnost za obavljanje poslova vozača autobusa. Obaviješteni su i vozači ZET-a da im je otvorena mogućnost nastavka radnog odnosa i nakon navršenih 65 godina. Na konačnu odluku ZET-a o zapošljavanju potencijalnih kandidata ili produljenju ugovora postojećim vozačima uzet će se u obzir i njihovo dosadašnje iskustvo te odnos prema radu.