USPJEŠNO poslovanje u 21. stoljeću zahtijeva inovativnost i kreativnost, no i sposobnost prilagodbe na nove zahtjeve tržišta. Već nekoliko godina pratimo rast poslovanja na digitalnim platformama i upravo tu je ključ. Digitalna transformacija omogućava veću učinkovitost te način poslovanja koji je privlačniji korisnicima.
Što je digitalna transformacija?
Najkraće rečeno, radi se o procesu uvođenja digitalne tehnologije u poslovanje. Opširnije, to znači edukaciju zaposlenika, korištenje novih tehnologija, aplikacija i softvera za povezivanje tvrtke s korisnicima jer se mijenjaju i načini interakcije tvrtke s korisnicima, tj. tržištem.
Digitalna transformacija, ovisno o tipu organizacije, može uključivati i digitalni marketing, digitalizaciju i automatizaciju poslovnih procesa, ali i prodajnih predstavnika i nabave. Dakle, radi se o složenom procesu koji se prilagođava ovisno o zahtjevima i tendencijama pojedine kompanije. Ipak, postoje neki koraci koji su zajednički svim organizacijama koje su uspješno prošle kroz ovaj proces, posebice ako se radi o malim i srednjim poduzetnicima. Naime, istraživanje McKinsey Instituta pokazuje kako organizacije s manje od 100 zaposlenih izvještavaju o uspjehu u ovom procesu 2.7 puta češće nego velike kompanije.
Evo kako započeti proces digitalizacije poslovanja.
Analiza poslovnih procesa i područja napretka
Prvi korak je analiza i definiranje poslovnih procesa. To obuhvaća iskrenu procjenu nošenja sa zahtjevima tržišta, analizu dosadašnjih strategija pozicioniranja na tržištu i podatke o razini uspjeha. Zatim proučite koja su to područja na kojima se mogu ostvariti pozitivni pomaci korištenjem digitalne tehnologije i koliko dugo nakon implementacije se može očekivati napredak. Tu je važno razlučiti i koje točno digitalne tehnologije ćete odabrati i donose li one napredak poduzeću u kraćem, srednjem ili duljem periodu.
Potom je potrebno odrediti jasne ciljeve koji se žele ostvariti digitalnom transformacijom i korake koje za to treba poduzeti. Ovisno o tome čime se vaša tvrtka bavi, možda joj, na primjer, neće biti potrebni Big Data developeri, ali hoće stručnjaci za digitalni marketing i slično pa je važno imati jasnu sliku o tome.
Izračunajte koliko vremena i novca trebate uložiti
Važan dio svakog poslovanja su svakako financije pa također treba analizirati koji bi bili realni troškovi prelaska na digitalne oblike poslovanja te koliki se dobici mogu očekivati u nekom vremenu koje je prihvatljivo za tvrtku. Isto tako treba imati na umu da ovaj proces ne traje tek nekoliko dana, a budući da će biti potrebno organizirati i radionice i edukacije za zaposlenike, valja procijeniti koliko vremena će biti potrebno da se cijela tvrtka prebaci u digitalno poslovanje.
Ako niste sigurni možete li u svojoj tvrtki stvoriti tim koji bi se bavio digitalnom transformacijom, postoje brojne konzultantske tvrtke koje se time bave. Takav trošak jamči sigurnost kvalitetne provedbe ovog procesa pa se svakako dugoročno isplati.
Optimizirajte poslovanje i povežite svoje zaposlenike
Optimizacija poslovanja znači i povezivanje usluga koje tvrtka koristi. Prelazak na digitalno poslovanje zahtijeva ne samo stalnu i čvrstu vezu s internetom već i povezanost zaposlenika. A1 Hrvatska ima posebnu ponudu za male poduzetnike koji mogu povezati usluge u MOZAIK i slagati pakete interneta, telefona i mobitela prema svojim potrebama i pritom ostvarivati uštede.
Za poslovne korisnike korisne su i usluge poput Biz konferencije koja omogućava audio, video i web konferencije visoke kvalitete, što je praktično kada zaposlenici rade od kuće ili putuju pa su često izvan sjedišta tvrtke.
Tijekom prelaska na digitalno poslovanje tvrtke žele imati osjećaj potpune sigurnosti nad svojim dokumentima i važnim spisima, što može pružiti usluga Firewall as a Service koja štiti lokalnu mrežu na svim nivoima komunikacije računalnih sustava, prevenira rizik od malwarea i neželjenih napada.
Često previđen korak u digitalnoj transformaciji je uključivanje zaposlenika. Naime, upravo su oni jedna od glavnih karika svake tvrtke i važno je upoznati ih s planovima budućeg poslovanja te pomoći im prilagoditi se na nove načine rada, alate i procese.
Digitalizirajte dokumente
Sljedeći korak u procesu digitalne transformacije je digitalizacija dokumenata. Za to će vam biti potrebni digitalni certifikati kojima dokazujete autentičnost svojim poslovnim partnerima i suradnicima. U principu se radi o obliku elektroničke identifikacijske iskaznice kojom osiguravate cjelovitost podataka, njihovu izvornost i tajnost.
Jedan od najvažnijih je e-potpis koji služi kao zamjena za tradicionalno potpisivanje dokumenata i ugovora te se koristi kako bi se zaštitio integritet dokumenta i ostvarila cjelovitost potpisanog sadržaja. E-potpisom možete biti sigurni da su vaši dokumenti tajni, zaštićeni i da im samo ovlaštene osobe mogu pristupiti, čime je i značajno povećana sigurnost u poslovanju
Još jedna stavka u digitalizaciji poslovanja su e-računi koje ne morate ispisivati, već ih možete slati i primati digitalnim putem. Za njih je potrebno imati ovlašteni softver ili web aplikaciju. Osim što štede vrijeme računovodstvu, brže se prenose između subjekata, i to u stvarnom vremenu pa je lakše pratiti i nadzirati transakcije.
Pohrana dokumenata na hard diskovima izgubila je svoju praktičnost pa većina tvrtki sve važne dokumente sada pohranjuje na oblaku (eng. cloud) poput Google Drivea, no na tržištu postoje razne opcije prilagođene korisnicima pa odaberite onu koja je najbolja za vašu tvrtku.
Digitalna transformacija opsežan je proces, no istraživanja Ureda za publikacije EU pokazuju kako 46% tvrtki koje ulažu u digitalne tehnologije bilježi povećanje godišnjih prihoda, stoga mnoge tvrtke odlučuju prijeći na digitalno poslovanje. Taj trend aktualan je u cijelome svijetu, pa tako i u Hrvatskoj, gdje će se pozitivni efekti ovoga procesa tek pokazati.
Sadržaj donosi Index u suradnji s A1 Hrvatska te u skladu s najvišim profesionalnim standardima.