Noir Festival i Pula Film Festival u srazu oko loga: Tko je što od koga "posudio" i zašto
Foto: Noir Festival, Sonda
OVIH je dana Pula Film Festival predstavio vizual koji najavljuje "Film pod zvijezdama", a nedugo nakon toga pojavile su se špekulacije da su izgled svog novog loga "posudili" od prije tri godine objavljenog loga Noir Festivala.
Ekipa Noir Festivala, točnije glasnogovornica Ana Petričić Gojanović, medijima se obratila priopćenjem: "Uočili smo kako logo ovogodišnjeg Festivala igranog filma u Puli jako podsjeća na naš logo koji je nastao 2010. godine. S jedne strane, prilično neugodno nas je iznenadila činjenica da jedan tako velik festival poput Pule nije malo 'originalniji'. S druge strane, to nam imponira jer smo kao mali nezavisni festival koji se financira iz vlastitih sredstava uspjeli napraviti nešto što je vrijedno kopiranja.
Oba loga izgledaju kao prosijavanje svjetlosti kroz rupice perforirane površine, na način kako su rađeni rani filmovi. Logo Noir Festivala izradila je 2010. godine poznata dizajnerica i ilustratorica Srđana Modrinić. Kako smo mala zemlja, sigurni smo da su dizajneri loga Pula Film Festivala upoznati sa Srđaninim radom i samim logom. No, je li sam rad slučajnost ili kopija, ne znamo".
A na njihov kratak komentar stigao je iscrpni izvještaj s pulskog filmskog festivala, odnosno studija Sonda zaduženog za rješenje, koji prenosimo u cijelosti, a koji je potkrijepljen i fotografijama kao dokaznim materijalom:
"Rješenje '60-e obljetnice PFF-a ima logičnu i utemeljenu genezu na identitetu implementiranom lani i povijesno utemeljenom identitetu Festivala, još od '70-ih godina.
Jako je važno naglasiti da su Lampice koje svijetle kao filmski motiv još 1976. godine korištene u logu pulskog festivala, odnosno već tada su svjetleće točkice korištene u nazivu. Šta se dešava kada ukucamo frazu 'light bulb letters' u Google?
Vidljivo je da tipografija korištena u identiteu Filma Noir jest tipografija koja se može kupiti na netu. Znači organizatori Noir festivala morali bi znati da postoji velika mogućnost da bilo tko na svijetu može koristiti tu tipografiju, ne znajući za postojanje njihovog rješenja. Srećom po obje strane nije riječ o IDENTITETU festivala, već o kampanji koja će trajati četiri mjeseca, dok sam identitet Pula Film Festivala nema veze s onim Noira i štoviše, lani je nagrađen prestižnom nagradom Red Dot, što dovoljno govori o njegovoj vrijednosti koja se zasniva na zvjezdanom nebu.
Bijela točka na crnoj podlozi osnovna je optička vrijednost i jedan od glavnih gradbenih elemenata identiteta Festivala, a koja sugerira zvijezdu (Film pod zvijezdama). Za 60. rođendan bijele točkice posložene su u broj 60 i dodan im je ciljano efekt sjaja, iz nekoliko razloga: kako bi se potencirao element slavlja, kako bi se potencirao sjaj zvijezda (jer su nedjeljivi dio identiteta), sjaj svjećica na rođendanskoj torti (jer je rođendan), i što je najvažnije, svijeta filma (jer je riječ o filmskom festivalu)!
Naime, efekt svjetlosti/reflektora autentičnog za filmsku produkciju susreće se toliko često kada se priča o svijetu filma ili kazališta, kao što se pojavljuje filmska traka, redateljska stolica ili npr. kokice… Sjaj i lampice logičan su element svijeta filma i kazališta, nailazimo ga od Oscara do Broadwaya... Pogledamo li stare snimke PFF-a, a koje smo također uzimali u obzir u rješenju, vidimo da je novonastalo rješenje proizašlo kao spoj starog i novog identiteta. Dakle, svjetlost točkica bila je prisutna i tada (1976.), što nam se činilo logičnim uzeti u obzir budući je riječ o obilježavanju važne godišnjice koja ide u retrospektivu.
Bitno je naglasiti da ovo nije službeni identitet Filmskog festivala u Puli. Ovo je samo efekt na broju 60 koji će se koristiti isključivo u ovogodišnjoj kampanji, tako da straha od miješanja u komunikaciji nema. Dakle, za ovu godinu smatramo ovaj efekt dozvoljenim u broju 60 uslijed slavlja, no da bi ga koristili dugoročno u identitetu, slažemo se da je već previše puta viđen. Naime to zapravo nije identitet, već tipografija kao što je npr. Helvetica ili Times New Roman. Tipografiju poput ove moguće je kupiti u xy varijanti na raznim siteovima, uzmimo samo primjer shutterstocka, can stocka itd. Čak i samo ime fonta sugerira na film/kazalište (light bulb letters)...
U konačnici, bitan je i smjer komunikacije. Naša komunikacija usmjerena je željama, dakle svjetlu svjećica i zvijezda koje ostvaruju želje te cijela kampanja počiva na gašenju svjećica. Želimo naglasiti da je riječ o rješenju koje je nastalo na promišljanju, a da je korištenje tipografije koju koristio Film Noir u identitetu, na našem broju 60 legitimno pravo svakog tko kupi dotičnu tipografiju, kao što Page 2 je vidljivo u nastavku. Festivalu Film Noir želimo da dugo i kvalitetno traje i implementira ovaj identitet bez ikakve ciljane pretenzije miješanja u isti i drago nam je da možemo utjecati na njihovu dodatnu promociju. U konačnici važan je film.
Studio Sonda".
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati