9 trikova koje Zara koristi kako bi vas nagovorila da kupite njihovu odjeću

9 trikova koje Zara koristi kako bi vas nagovorila da kupite njihovu odjeću
72K
Foto: BrightSide
Zara je jedan od najpoznatijih modnih brendova, a osnivač Amancio Ortega jedan je od najbogatijih ljudi na svijetu. Svoje prve trgovine otvorio je u obliku mjesta na kojima su se mogle kupovati replike skupe dizajnerske odjeće. Danas imaju tisuće trgovina diljem svijeta, a prihodi se mjere u milijardama dolara. Ovo su tajne njihovog uspjeha.

1. Najskuplja odjeća nalazi se na ulazu. Tako žele privući vašu pažnju. Dizajneri ovog koncepta se nadaju da će se kupci "zaljubiti" u kombinacije koje vide odmah na ulazu i da onu jeftiniju odjeću (koja se najčešće nalazi na najudaljenijim mjestima) neće ni gledati previše.
2. Odjeća, obuća i torbice namjerno su složene zajedno. To će vam uštedjeti vrijeme, no dizajneri praktički sami biraju što ide uz određenu kombinaciju. Na vama je samo da platite.
3. Zara troši samo 0.3°/0 svojih prihoda na reklame. Mnogi će reći da to nije dobro, no ovo je zapravo odličan marketinški trik. Zara želi da ljudi misle da se u njihovim trgovinama krije nešto ekskluzivno, nešto čemu reklame nisu niti potrebne. Zbog toga ni Balenciaga nema TV reklame, a svatko zna za njih.
4. Zara nema naviku otvarati svoje trgovine pokraj jeftinih supermarketa. Umjesto toga biraju lokacije blizu luksuznih trgovina koje su većini ljudi preskupe pa im se Zara učini kao puno bolji izbor jer su cijene prihvatljive. Zara vas želi uvjeriti da ste dio elite, čak i Kate Middleton voli kupovati u Zari.
5. Zara namjerno izbacuje nekoliko novih kolekcija za svaku sezonu. Njihova strategija je jasna: često mijenjaju trendove i izbacuju nove stvari te tako tjeraju ljude da kupuju još odjeće kako ne bi nosili nešto što više nije u modi.
6. Zarina odjeća putuje više od vas. U vašoj lokalnoj Zara trgovini često završi odjeća koju ne uspiju prodati na drugima lokacijama.
7. Zara vas želi uvjeriti da je njihova ponuda ograničena i da možda drugi put nećete biti u prilici kupiti nešto što vam se svidjelo jer će biti rasprodano.
8. Prije sezone sniženja, Zara pokušava prodati što više odjeće po redovnoj cijeni. Trgovine budu pune odjeće iz starijih kolekcija, nove kolekcije ćete teško naći i koštat će puno. Na kraju cijene ipak padnu. Isplati se pričekati.
9. Zara ima posebne trgovine u koje kupci nikad neće ući. Nalaze se u Španjolskoj u Zarinom glavnom sjedištu, a u njima radi tim od 30 arhitekata i dizajnera koji sve pažljivo planiraju, ureduju i testiraju kako bi napravili savršen dizajn za učinkovitu i isplativu Zara trgovinu.

Najnovije