Lifestyle
• 29 travnja 2020
7 zanimljivih stvari za koje nikad ne biste rekli da su međusobno povezane
33K
Foto: BrightSide
Što povezuje štakore i tuberkulozu, telegraf i tugu ili recimo rozu boju i muškost? U nastavku pročitajte zanimljive činjenice koje bi vas mogle iznenaditi.
Psi i "čičak traka"
Ova traka za pričvršćivanje izumljena je zahvaljujući psima. Nakon što se vratio kući iz šetnja sa svojim psom, švicarski inženjer Georges de Mestral odlučio je mikroskopom proučiti prljavu dlaku svog ljubimca. Ispostavilo se da su dlake bile isprepletene bodljikavim sjemenkama i teško su se uklanjale. Mestral je shvatio da se tako mogu privremeno povezivati i drugi materijali. Danas se "čičak" često koristi kod tenisica.
CAPTCHA i stare knjige
CAPTCHA nije samo set riječi koji štiti web stranice od spam robota. Ovaj sustav istovremeno pomaže i društvu. Koristi riječi skenirane iz starih knjiga i novina koje računalo ne može samo prepoznati. Samo ih ljudi uspiju pročitati i na taj način pomažu u digitaliziranju starih knjiga.
Štakori, mine i tuberkuloza
Veliki štakori su jedni od najdragocjenijih radnika u Tanzaniji. Ljudi ih zbog svoje inteligencije i odličnog njuha koriste za detekciju mina. Negdje se koriste čak i u medicinskim istraživanjima jer pomoću njuha mogu prepoznati rane faze tuberkuloze.
Telegraf i tuga
Samuel Morse se bavio umjetnošću prije nego što je izumio telegraf. Jednog dana je tijekom dugog puta dobio pismo od oca u kojem je pisalo da se njegova žena oporavlja od ozbiljne bolesti. Tri dana kasnije je dobio još jedno pismo u kojem je pisalo da mu je žena umrla. Morse se nije stigao pozdraviti s njom i to ga je rastužilo. Sedam godina kasnije je slučajno ušao u raspravu o električnim uređajima te počeo razmišljati o napravi koja brzo šalje poruke na daljinu.
Golubovi i rak
Znanstvenici iz SAD-a uspjeli su naučiti golubove da prepoznaju zloćudne stanice i tkiva. Uspoređujući ih s ljudima, golubovi imaju 2 prednosti - pojačanu percepciju boja i odsustvo mašte (ne nagađaju dok ne postave dijagnozu tj. konačnu odluku). Svaki golub je imao isti trening, a nagrada za uspjeh bila je hrana. Nakon mjesec dana su bili točni u 80% slučajeva, kasnije je razina točnosti dosegla nevjerojatnih 99%.
Roza boja i muškost
Roza boja je najprije bila smatrana bojom za dječake, a plava bojom za curice. Sve se promijenilo u 20. stoljeću uz pomoć pokreta feminizma i marketinga. Reklame su počele predlagati ljudima da muškim bebama kupuju plavu odjeću i igračkice, a curicama roze.
Vikinzi i reklame
Erik Crveni bio je istraživač koji je otkrio Grenland. Bio je prva osoba koja je koristila marketinške trikove i atraktivno ime kako bi privukao veći broj ljudi. Grenland je nazvao "zelenom zemljom" iako je bila prekrivena snijegom i ledom. Na taj način je nagovorio veliku masu ljudi da se s njim preseli na njihov novi teritorij.