Kako se spektakl poput sinoćnjeg Super Bowla sastavi nasred stadiona u poluvremenu?
OD MICHAELA Jacksona 1993. do Lady Gage 2017. godine i ovogodišnjih reperskih zvijezda, poluvrijeme Super Bowla je najpopularniji i najgledaniji sadržaj u SAD-u na televiziji. Nekoliko sekundi reklame kompanije koštaju milijune dolara, a izvođači koji su pozvani ne dobiju honorar.
Realno govoreći, tisuće ljudi iz ostatka svijeta koji gledaju poluvrijeme Super Bowla pojma nemaju o sportskom dijelu događaja ni tko je pobijedio, a mnogi ne znaju ni koji sport je u pitanju.
Poluvrijeme je ono zbog čega milijuni ljudi gledaju utakmicu, a spektakl koji traje 15 minuta mora se dovesti i sagraditi nasred stadiona za samo šest minuta. Toliko, naime, traje pauza između kraja prvog poluvremena i početka koncerta izvođača.
Dok u drugačijim uvjetima montaža i demontaža pozornice velikog koncerta traje cijeli dan, ekipa Super Bowla nema taj luksuz.
Dakle - pozornica, ozvučenje, instrumenti, svjetla i sve što je potrebno za spektakl kakav smo vidjeli sinoć na sred stadiona mora se dovesti, osposobiti i namontirati za šest minuta. U taj proces uključena je ekipa od nekoliko stotina ljudi. Imaju po šest minuta da namontiraju pozornicu na kojoj sve radi savršeno i šest minuta da je demontiraju. Uz to, ne smiju oštetiti travu na stadionu.
Zato se organizatori showa ne mogu osloniti samo na motorna vozila. Umjesto toga, višetonska pozornica podijeljena je na brojne sekcije, od kojih svaku gura posada od nekoliko volontera koji potom postaju publika na terenu. Nakon što show završi, volonteri jednakom brzinom demontiraju pozornicu i drugo poluvrijeme može početi.
"Ne postoji način da se to opiše osim čistog terora. To je najgledanija emisija na svijetu i ništa ne smije poći po zlu, jer ako pođe - to će vidjeti milijuni ljudi", rekao je Charles Coplin, bivši potpredsjednik posebnih događaja za NFL, za Popular Mechanics 2010. godine.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati