Razlog zbog kojeg Hrvatice objavljuju toliko seksi selfieja zbilja je žalostan
STUDIJA o fotografijama na društvenim mrežama pokazala je da u onim zemljama u kojima postoji veća nejednakost između dohodaka žene češće objavljuju fotografije na kojima je naglašena njihova seksualna privlačnost. S druge strane, nije utvrđeno ovisi li seksualnost fotografija o razini diskriminacije prema žena.
Zgražanje nad fotografijama koje su "previše seksi" staro je koliko i fotoaparat, a društvene mreže pružile su novu platformu za zabrinutost. Doktorica Khandis Blake sa sveučilišta u Novom Južnom Walesu odlučila je istražiti uzorke objavljivanja seksi fotki, umjesto moraliziranja nad fotkama.
"Seksualizirane fotografije često se ističu kao posljedica kulture u kojoj postoji nejednakost između spolova i potlačenost žena, no paradoksalno, nedavni uspon seksualizacije najviše je evidentan u društvima koja su ostvarila snažan napredak prema ravnopravnosti spolova", piše Blake i u zborniku Nacionalne akademije znanosti.
Usporedila je geolokacije 68.562 autoportreta na Twitteru i Instagramu koje su pratili hashtagovi poput "seksi" i "hot" s visinom prihoda i rodnom nejednakošću.
*Index koristi third party aplikacije za realizaciju anketa, kako bi smanjili mogućnost manipulacije anketom od strane korisnika, ali i potpuno odagnali mogućnost Indexovih manipulacija rezultatima. Svejedno, online ankete ne mogu se smatrati znanstveno utemeljenima, niti vjerodostojno predstavljaju većinu hrvatske populacije. Index, naime, relativno rijetko posjećuju potpuni idioti, koji pak u ukupnoj hrvatskoj populaciji imaju značajan udio.
Najprije je promatrala Sjedinjene Američke Države i utvrdila da u ekonomski nejednakim gradovima i državama nastaje više fotografija koje bi se mogle nazvati seksualnim. Međutim, nije bilo razlike u broju fotografija između područja koja su više seksistička i onih u kojima su žene slobodnije, prema UN-ovom indexu rodne neravnopravnosti. Blake je za IFLScience izjavila da je stvar u tome što se nejednakost dohodaka promatra generalno, a ne između spolova.
Rezultati njenog istraživanja su konzistentni s teorijom da pritisak života u društvu s ekstremnim bogatstvom i siromaštvom potiče kompetitivnost, te se neke žene okreću prema "reklamiranju" svoje fizičke privlačnosti. Najčešće se kao razlog za to ističe traženje bogatog partnera, no Blake tvrdi da to ne mora biti tako, već danas postoje influenceri na Instagramu koji novac zarađuju promocijom raznih proizvoda na toj društvenoj mreži pa se žene pokušavaju ubaciti u tu nišu.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati