Baldasar kupuje Hvidru za pet milijuna kuna i osniva novu gradsku tvrtku Split parking
Foto: FAH
GRADSKI vijećnici Splita odlučit će idućeg tjedna najprije o objedinjavanju pružanja komunalnih usluga upravljanja javnim parkiralištima na području Grada Splita, a odmah potom i o kupnji i prijenosu poslovnih udjela trgovačkog društva Hvidra Split. Tvrtka Paktor procijenila je društvo na koju kunu manje od pet milijuna. Novac će se isplatiti u pet godina. Nova gradska tvrtka zvat će se Split parking i u njoj će biti zaposleno 120 Hvidrinih djelatnika. Baldasar se nada profitu kojim bi financirao izgradnju novih parkirališnih mjesta i garaža.
Jakov Prkić, gradski vijećnik stranke Pametno, smatra da se radi o lošem poslu.
"Grad Split kupuje privatnu tvrtku Hvidra d.o.o. od Udruge Hvidra za nevjerojatnih pet milijuna kuna. Ta tvrtka ostvaruje najveći dio svog prihoda zahvaljujući imovini Grada, odnosno, gradskim parkiralištima i garažama. Osim pauk vozila, od kojih neka još nisu otplaćena, Hvidra d.o.o. gotovo da i nema imovine. Ne samo što Grad kupuje Hvidru d.o.o., već s njom dobiva i 120 zaposlenika. U današnje vrijeme kada tehnologija brine o svemu, 120 zaposlenih za upravljanje parkiralištima i garažama je previše. Zanimljivo je da je gradonačelnik nedavno produžio ugovore za garaže i parkirna mjesta te odvoz automobila do 1. lipnja 2019. godine, iako je već tada najavljivao kako će se ići u kupnju Hvidre d.o.o.", kaže Prkić.
Prkić: Hvidra je trgovačko društvo, a ne socijalna ustanova
"Pet garaža je u vlasništvu RH i ostvaruju 54,5 posto ukupnog prihoda garaža, a ugovor o upravljanju tim garažama je odavno istekao, ali postoji usmeni dogovor da ih Hvidra d.o.o. koristi, naravno bez naknade. Što će se dogoditi kada Grad preuzme upravljanje tim garažama? Država ih sigurno neće lako dati. Osim što je Grad Split prvo pauk vozilo kupio Hvidri, dodijelio im posao popločavanja Marmontove ulice, a oni ga dali podizvođaču, dao im je i parkirališta, garaža i toplane koje više ne funkcioniraju. Spašavao ih je milijunskim iznosima te pomogao u predstečajnoj nagodbi. I sada, nakon svega, treba dati pet milijuna za nekoliko pauk vozila i 120 zaposlenika?! Istina je da u Hvidri rade i branitelji, osobe sa invaliditetom, djeca poginulih branitelja, ali Hvidra d.o.o. trgovačko je društvo, a ne socijalna ustanova. Znam da ću nakon ove izjave biti proglašen neprijateljem branitelja, urbanim jugoslavenom i što sve ne, ali ako samo pogledamo ove činjenice, jasno je da je ovo vrlo loš posao za Grad", kazao nam je Prkić.
Tomasović: Grad kupuje brand i know how, Hvidrini zaposlenici su vrijedni i stručni
Mario Tomasović, predsjednik udruge Hvidra i predsjednik skupštine trgovačkog društva, ima potpuno drugačije mišljenje. On smatra da se radi o dobrom poslu, kako za samu Hvidru, tako i za Grad Split.
"Grad Split je, nažalost, u odnosu na Zagreb, kao drugi hrvatski grad, zakržljao u smislu izgradnje kapaciteta javnih parkirališta. Split je po tom pitanju vrlo deficitaran. Krajnji je čas da netko počne razmišljati o tome na jedan sustavan način. Nova tvrtka Split parking je upravo tako koncipirana da skrbi o toj problematici. Konačno će u Splitu biti dovoljno parkinga i garaža. Hvidra je u predstečajnu nagodbu ušla sa 16 milijuna kuna gubitka na kraju 2012. godine. Kao jedni od pionira prošli smo kroz predstečajnu nagodbu, izvršili sve obaveze, konsolidirali tvrtku pod vodstvom uspješnog mladog direktora Marka Bartulića, kojeg je pohvalio i bivši ministar financija Slavko Linić. Hvidra danas uspješno posluje, likvidni smo i državi samo na ime PDV-a svaki mjesec uplaćujemo 300 tisuća kuna. Cijena od pet milijuna kuna mislim da je prihvatljiva i Hvidri i Gradu Splitu koji kupuje brand i know how, uhodanu komunalnu tvrtku sa vrijednim i stručnim djelatnicima. Sačuvali smo i MORH-ove garaže, toplane koje već godinama ne rade, a Hvidra ima i 8 milijuna kuna potraživanja, uglavnom za grijanje, od kojih je 4 do 5 milijuna naplativo", kaže Tomasović.
Kako je Udruga Hvidra neprofitna organizacija, planirali su da novac od prodaje udjela ide u zakladu u osnivanju Andrija Bartulić Toni kojom će se stipendirati djeca stradalnika, branitelji, njihova djeca i ostali potrebiti kojima treba novac za liječenje, koje ne pokriva HZZO.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati