Fiat 500L 1.4 Lounge: Imperativ prostranosti

Tekst i foto: Miljenko Nikolić

TESTIRALI smo najznačajniji Fiatov novitet sezone koji dolazi iz našeg susjedstva noseći globalne apetite da postane predvodnik u segmentu kompaktnih MPV-a, ispred Fordova B-Maxa ili Opel Merive.

Upravo je zbog činjenice da dolazi iz susjedne Srbije, točnije temeljito moderniziranih kragujevačkih pogona, ovaj model u nas izazvao veliki interes i prije nego što se pojavio. Nepravedno, jer Fiat 500L ima itekako puno toga za pokazati, a ni osim lokacije nastanka nema ama baš niti jednu dodirnu točku s modelima koji su se nekad tamo proizvodili. Čak štoviše, pomalo neočekivano, dodirne točke s modelom s kojim dijeli veći dio imena također su malobrojne. Ali zato marketinški odlično pogođene.

Da, Fiat 500L je puno više od povećane 500-ice kako su mnogi pretpostavljali oslanjajući se na iskustva od prije pedeset i više godina. Ako pak tražite povećanu 500-icu onda je bolje rješenje naći u Pandi, karakteristikama i cijenom puno bližoj osnovnom modelu. Izuzmemo li estetiku prednjeg kraja 500L s osnovnim modelom nema dodirnih točaka. Veći je dva, ako ne i tri broja, osjetno skuplji, a o komforu da i ne govorimo.

Upravo tako, 500L tek uživo otkriva svoje prave gabarite. Jezikom brojeva, duljinom od 415 cm punih je 60 cm dulji, u širinu bilježi plus od 15 cm, a i viši je 20 cm. S druge strane, zahvaljujući retro stilu izvornog mališana 500L ne izgleda nezgrapno, već samo masivno. Simpatičnog izgleda iz svakog kuta 500L privlači pažnju kao niti jedan MPV do sada. I što je važnije, nad ovim automobilom zamislit će se i oni koji su do sada "bježali" od Fiata.

Iznutra je iznenađenje možda i veće. Sjedi se vrlo visoko, gotovo kao u SUV vozilu, a mjesta ima napretek. Dodatnih 30 cm razmaka između osovina osigurali su vrlo upotrebljivu stražnju klupu, kao i prtljažnik osnovnog kapaciteta 343 do 400 litara, ovisno o uzdužnom položaju stražnje klupe. Ono što posebno veseli je obilje staklenih površina za bolju preglednost, ali i za temelj vedre atmosfere na koju su talijanski dizajneri "opet" pucali. Prednja armatura uređena je vrlo moderno, s tek minimalnim korištenjem retro detalja izvornika. Sve izgleda nekako zrelije ulijevajući povjerenje kako se radi o automobilu solidne izrade.

Početni motor u ponudi je 1,4 benzinac sa 95 KS i 127 Nm. Ne zvuči impresivno, no mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa donekle spašava stvar. Službeni podaci o ubrzanju (12,8 s) i maksimalnoj brzini (170 km/h) potvrđuju prosječnost, dok praksa kaže da automobil odlično prolazi u gradu, ali na otvorenoj cesti pod opterećenjem itekako gubi dah i traži češće šaltanje mjenjača. Djelomično rješenje može se naći u visokim okretajima, no opet uz danak više potrošnje goriva koja će osjetno podići testni prosjek od 7,9 l/100 km.

Svakodnevne zadaće 500L odrađuje sasvim zadovoljavajuće. Istina, u ničem nije najbolji, ali nema ni neku ozbiljnu manu. Doza privikavanja zahtjeva se tek pri korištenju servo upravljača, te pri većim brzinama, kada je buka vjetra nešto izraženija. Podvozje, preuzeto s Punta, podešeno je s ciljem pružanja optimalne udobnosti, ali uz zadržavanje određene doze dinamike. Ponašanje na cesti je stoga predvidivo i u skladu s automobilom ovih gabarita i mase. Pritom imajte na umu da govorimo o automobilu kojeg se opcijski može opremiti i Lavazza caffe aparatom (2.432 kn), što jasno govori o životnoj filozofiji koju propagira.

>> Baza automobila: Fiat 500L

Fiat 500L na hrvatskom tržištu starta cijenom od 118.180 kn, doplata za snažniji i moderniji 0.9 dvocilindrični benzinac je oko 10.000 kn, a daljnjih 10.000 kn potrebno je nadodati ako je izbor pao na dizelsku opciju. Ponuda opreme koncipirana je u četiri razine gdje osnovna (Pop) uključuje osnovnu elektrifikaciju, klimu i potpunu sigurnosnu logistiku.

Nema sumnje kako je Fiat 500L poput svojeg osjetno manjeg brata pravi šminker. Glavne prednosti su mu prostranost i udobnost, a potom i zadovoljavajuća mehanička potpora.

Fiat 500L

Važnija serijska oprema (razina Lounge):

Pet sjedala

Zračni jastuci za vozača i suvozača

Bočni zračni jastuci
Bočne zračne zavjese

Dodatna oprema [kn]                           

Metalik boja

Cijena testiranog vozila

Cijena bazne izvedbe (1.4i Pop)

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.