NI više od mjesec dana nakon predstavljanja BMW-ovog koncepta XM ne stišavaju se komentari na račun dizajna. Posebno oni negativni.
Bivši BMW-ov dizajner Frank Stephenson je još jedan glas struke koji ima što reći. Ne ulazeći u to ima li s bivšim poslodavcem neriješene račune, Frank je bi vrlo izravan i nadasve kritičan. Tako je XM kritizirao iz svakog ugla, a posebno ga frustrira bočna linija vozila, odnosno silueta.
"Bočni pogled je, za mene, vjerojatno najbesmisleniji koji sam vidio na vozilima do danas. A to uključuje više od 100 godina automobilskog dizajna“, kaže Stephenson.
Pritom nema puno prostora za pohvalu. Kritičan je prema svemu, osim dva detalja, a to su prednji poklopac koji se proteže do lukova kotača te crna linija na boku.
Frank pokušava i objasniti zašto BMW ima loš dizajn. Prva ideja je New Coke Theory, gdje misli da BMW namjerno radi ružne automobile, kako bi se mogao vratiti svojim klasicima i opet ih ponuditi, baš kao što je to Coca-Cola učinila s Coke Classicom. Druga teorija u konačnici završava konstatacijom da je "BMW izgubio *ebeni razum".
Aktualni BMW-ovi šefovi dizajna, Frank van Meel i Domagoj Đukec, sasvim su zadovoljni s time kako XM u konačnici izgleda. Kažu da nudi "sirovi, masivni i monolitni izgled".