Europski auto gigant ulaže milijarde: "2025. će biti teška godina"

Foto: Shutterstock

Proizvođač automobila Stellantis sljedeće će godine uložiti gotovo dvije milijarde eura u talijansku proizvodnju i potrošiti još šest milijardi eura u opskrbni lanac, rekao je šef europskih operacija Stellantisa na panelu talijanske Vlade, piše Forbes.

Čelnici Stellantisa iznijeli su izglede za poslovanje u Italiji samo nekoliko tjedana nakon što je upravni odbor prisilio bivšeg izvršnog direktora Carlosa Tavaresa da podnese ostavku zbog pada prodaje. Dok se ne imenuje njegov zamjenik, mijenja ga izvršni odbor na čelu s predsjednikom Johnom Elkannom.

Stellantis je četvrti po veličini svjetski proizvođač automobila koji je nastao spajanjem Fiat Chryslera i PSA Peugeota 2021. godine. Njegova fiskalna baza je u Nizozemskoj, ali zadržava sjedište u Torinu, Parizu i Auburn Hillsu u Michiganu u SAD-u.

Šef Stellantisa za Europu Jean-Philippe Imparato rekao je ministrima gospodarstva, rada i gospodarskog razvoja da će Torino od siječnja postati sjedište europskih operacija proizvođača automobila. To je bio njegov odgovor na brige talijanskih dužnosnika i sindikata koji se od spajanja kompanije brinu da se središte proizvođača automobila pomaknulo.

U planu proizvodnja više od deset novih modela

Na sastanku iza zatvorenih vrata, Imparato je rekao ministrima da će Stellantisovih šest tvornica za proizvodnju automobila u Italiji povećati proizvodnju pokretanjem više od deset novih modela do 2032., prema medijskom uredu Stellantisa.

U mjestu Pomigliano d’Arco u blizini Napulja od 2028. će se proizvoditi novi gradski automobil Fiat Pandina, dok će Mirafiori u Torinu biti temelj proizvodnje za gradski automobil 500 s hibridnim i potpuno električnim pogonskim sklopovima. Melfi i Cassino u južnoj Italiji proizvodit će nova hibridna vozila, uključujući novi Jeep Compass i Alfa Romeo Giuliu.

“Neću skrivati ​​da će 2025. biti teška godina, ali sve će tvornice u Italiji biti aktivne”, rekao je Imparato na konferenciji za novinare nakon sastanka, na kojoj su sudjelovali i sindikati, regionalni dužnosnici i predstavnici industrije.

Obveza proizvodnje električnih stvara probleme

Ministar gospodarskog razvoja Adolfo Urso rekao je da su jedan od razloga zastoja u proizvodnji nova europska pravila koja stupaju na snagu 1. siječnja i koja zahtijevaju da jedna petina proizvedenih automobila budu električna vozila ili će u protivnom uslijediti kazne. Pozvao je na promjenu tih pravila.

Tvornice u Italiji kruže kroz kratkoročne programe otpuštanja zbog zaostajanja u prodaji, posebice električnih vozila.

Dok su sindikati pozdravili najave, ostali su skeptični da će dovesti do preokreta. Rekli su da će se sheme otpuštanja vjerojatno nastaviti tijekom sljedeće godine.

“Nema uvjeta da kažemo da smo ušli u novu fazu”, rekao je Rocco Palombella, čelnik sindikata Uilm. “Možda nova faza u industrijskim odnosima, ali ne i nova faza koja jamči tvornice, ili reći da će se situacija popraviti od sutra.”

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.