Citroen C5 HDI 200 Exclusive: Francuski express

REDIZAJNIRANU francusku krstaricu testirali smo u dosad najprestižnijem izdanju što osim najnaprednije opreme i tehnologije donosi i odličan dizelski motor koji puca od snage i ne troši previše.

Novi C5 s kojim je francuska tvrtka zaokružila jednu epohu i otvorila novu s potpuno novim pristupom u okviru filozofije tzv. kreativnih tehnologija predstavlja se u novom ruhu. Estetski odlično pogođen model nedavno je redizajniran što je donijelo još moderniji izraz. Najkraće rečeno, estetika je osvježena novim svjetlima, prednjim s LED tehnologijom.

Dodatna atrakcija su dvostruki završeci ispušnih cijevi skladno uklopljeni u masivan stražnji odbojnik. Upakira li se sve to u bijelu boju s bisernim efektom te poveće alu naplatke kao dio najluksuznijeg paketa opreme C5 ulazi u red oku najugodnijih limuzina na tržištu.

Nimalo čudno s obzirom da je osnova odlično pogođena, a kombinira aktualne trendove s bogatom povijesti marke. Pogleda li se stražnji kraj vozila s konkavnim staklom i posljedično usječenim poklopcem prtljažnika sve postaje jasno.

Međutim, pravi razlog testa nije nam vizualni doživljaj automobila već novosti vezane uz vozne osobine. Uz pretpostavku na dosadašnjim iskustvima koja kaže kako je C5 vrlo udoban, no daleko od statusa dinamičnog vozila za vozački užitak u zavojima, pomalo rezervirano smo krenuli u istraživanje potencijala koje nudi kombinacija moćnog motora i hidrauličkog ovjesa. No, prvo upoznajmo glavne glumce ove priče.

Prvi i ujedno najznačajniji iz Citroenove ladice novosti za ovu godinu svakako je motor. Turbodizelaš ima radnu zapreminu od 2,2 litre, a nudi sve što i prijašnji 2,7 V6, pa čak i više. Konkretno, u pitanju je čak 204 KS maksimalne snage i nevjerojatnih 450 Nm maksimalnog okretnog momenta suspregnutih putem automatskog mjenjača sa šest stupnjeva prijenosa.

Unapređenja motora uključuju common rail sustav 3. generacije s maksimalnim pritiskom ubrizgavanja povećanim na 2.000 bara. Smanjena kompresija (16:11) donosi nižu buku i manje štetne emisije, dok je prednabijanje riješeno bi-turbo sustavom prilagodljivog rada.

Drugi za vozne osobine jednako bitan čimbenik svakako je ovjes. Provjereni Hydractive Plus sustav već se dokazao sa stanovišta pružanja vrhunskog komfora. Osim ugođaja brodske plovidbe osigurava sigurno zadržavanje putanje, a nekoliko modova rada omogućuju prilagodljivost različitim kvalitetama podloge i uvjetima okoline.

Osim dva dodatna stupnja podešavanja visine ograničene na 10, odnosno 40 km/h maksimalne brzine tu je i Sport mod koji će omogućiti optimalnu potporu pri višim brzinama. Na potonji će se nadovezati Sport mod rada mjenjača i tako osigurati više agilnosti.

I doista, 2,2-litreni dizelaš plijeni pažnju snagom i proizašlom potporom koja će C5 tjerati konstantnom brzinom ne obazirući se na zadana opterećenja. Naravno, najbolje se snalazi na otvorenom, posebno autocesti gdje Citroenova limuzina otkriva krstaške osobine. Nećemo puno zgriješiti proglasimo li upravo ovaj automobil najudobnijom limuzinom na tržištu kad je u pitanju srednja klasa.

Naravno, komfor će upotpuniti odlična zvučna izolacija, kao i vjerojatno najudobnije "fotelje" na tržištu. A ako se izabere top linija opreme onda tu dolaze dodaci u vidu kožnih presvlaka, grijanja, masaže, višesegmentnog električnog podešavanja itd. Da, sve rečeno vrijedi samo za sjedala, dok ostatak možete pronaći na popisu u donjoj tablici. Vjerujte na riječ, all inclusive ponuda je ovdje uključena.

Naprasno prekinutu priču o motoru nastavljamo još jednim pomalo neočekivanim adutom. Vjerovali ili ne, ovako motorizirani C5 na otvorenom troši oko 6 litara, na autocesti se potrošnja penje tek za koju litru, dok maksimum od 9 l/100 km popije u najvećoj gradskoj gužvi, i to s uključenim svim potrošačima (klima, svjetla, itd). Konačno, na prosjek od svega 7,4 l/100 km nitko se neće žaliti. Podsjetimo, radi se o brojnoj konjici vođenoj automatskim mjenjačom čije su karakteristike više nego solidne.

Kočnice su u skladu s provjerenom mehanikom, dok je servo upravljač prvenstveno naklonjen gutanju kilometara, a ne skidanju vremena u zavojima. Najkraće rečeno, temperament pogonskog sklopa ovdje ima samo jednu namjenu, a to je što udobnije, a potom i brže dovesti vas do (udaljenog) cilja. Za kraj recimo kako C5 hvata 100 km/h za 8,3 sekundi i postiže maksimalnih 230 km/h.

Što se same unutrašnjosti tiče nema se puno novoga za reći. Sve je u načelu ostalo isto, pa je tako zadržan i fiksni centralni dio upravljača, ali i prepoznatljiv dizajn mjernih instrumenata. Automatska parkirna kočnica štedi prostor, kao i središnji info zaslon kao dio navigacijskog sustava. Nažalost, centralni stup obiluje malim tipkama, a sada i kojom više (Citroen Assistance).

Pametnije bi bilo ugraditi neki višefunkcijski kontroler ili jednostavno unaprijediti filozofiju upravljanja perifernim sustavima. Svi odrasli na "gumenom" Spectrumu znat će koliko je ponekad teško pronaći i pritisnuti pravi prekidač. Što se ponude prostora tiče, kao i kvalitete materijala C5 u svom top izdanju ulazi na vrata prve klase, a ponudom opreme ju debelo nadilazi.

Citroen C5 u redizajniranom izdanju starta na 166.900 kn, a ponuda se penje sve do granice od četvrt milijuna kuna koliko stoji i testni primjerak. Vrh je to ponude i trenutni maksimum Citroena, ali i maksimum srednje klase u pogledu ugode u komforu vožnje. Ovakav C5 nije samo obiteljski već i sjajan poslovni automobil na kojem će pozavidjeti i vlasnici osjetno skupljih njemačkih limuzina. Imaju i na čemu.

Citroen C5

Važnija serijska oprema (razina Exclusive):

Zračni jastuci za vozača i suvozača

Bočni zračni jastuci
Bočne zračne zavjese naprijed i otraga

Zračni jastuk za koljena vozača

Dodatna oprema                             Cijena (kn)

Cijena testiranog vozila

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.