FOTO Audi A8 je tehnološki najnaprednija krstarica današnjice

Foto: Audi
 
KONAČNO, nakon godina testiranja i mjeseci najava, Audi je predstavio novu generaciju najprestižnijeg modela u postavi.
 
Novi Audi A8 je tu. I baš kao što se očekivalo, ovako na prvu ne donosi ništa spektakularno. Novi dizajnerski potpis je ništa više od evolucije svega na što smo navikli. Nakon što ga godinama gledamo možemo samo reći kako se radi o čistoj klasici, gdje će tek detalji najavljivati tehnološki iskorak. Inspiriran konceptom Prologue iz 2014. godine djeluje elegantno i sofisticirano, a to je upravo ono što danas traži klijentela. 
 
Jezikom brojeva, A8 je u odnosu na prethodnika narastao 37 mm u duljinu, sada mjeri točno 5.172 mm, odnosno 5.302 mm u L izdanju. Zanimljivo, širina je pala za 4 mm i zaustavila se na 1.945 mm, dok je u visinu zabilježen plus od 13 mm (1.488 mm). Nepuna tri metra razmaka između osovina, odnosno 3.128 mm u L izvedbi zaokružuju podatke o dimenzijama. 
 
 
Međutim, ono bitno je to da Audi Space Frame ostaje, a to u prijevodu znači puno aluminija, karbona, magnezija i naprednih tehnologija spajanja raznovrsnih materijala. Epilog je 24% veća krutost, izuzetno niska razina buke u vožnji, ali i prvoklasan vozački užitak. 
 
Unutra se pak nalazi najbolje od Audija. Visokosofisticirani potpis uključuje opremu za koju mnogi i ne znaju da postoji. Primjerice, straga vlada 3D kvaliteta zvuka, sjedala i periferni sustavi upravljaju se na dodir, a dodatni senzor na stražnjoj polici pazi da vam ne bi zasmetala sunčeva svjetlost i pretjerano zagrijala kabinu. Pritom putnici straga imaju najnapredniju rasvjetu kabine u obliku Matrix LED svjetala. 
 
U tehnološkom pogledu projekt razvoja novog A8 je bio svojevrsni inkubator razvoja i primjene novih rješenja. Ugrađena je 48-voltna mreža koja energijom između ostalog snabdijeva i aktivni elektromehanički ovjes. Da, A8 doslovno snima podlogu ispred sebe i prilagođava karakteristiku ovjesa. 
 
 
Novost je i sustav autonomne vožnje razine 3 (prvi u svijetu), pa A8 može u potpunosti samostalno voziti cestom do brzine od 60 km/h, ali i poput konkurencije potpuno automatizirano odraditi manevar parkiranja. Sve to omogućuje 12 senzora, četiri kamere, jedna infracrvena kamera, pet radara i jedan laserski skener. Da, govorimo o automobilu.
 
Audi će u krstarenju, u rasponu brzine od 55 do 160 km/h privremeno gasiti motor kako bi uštedio i do 0,7 l/100 km goriva. Vjerovali ili ne, vozaču u vožnji pomaže čak 41 različiti sustav asistencije. Nova generacija infotainmenta je priča za sebe, kao i virtualni kokpit, sada u full HD rezoluciji. 
 
Ponuda motora starta 3.0 V6 turbo motorima, benzinskim TFSI s 340 KS i dizelašem od 286 KS. Dalje slijedi 4.0 TDI V8 s 435 KS te 4.0 V8 s 460 KS. Mjesto top izvedbe je i dalje rezervirano za 6.0 W12 s 585 KS. Naknadno će biti lansiran i e-tron quattro koji kombinira 3.0 TFSI benzinca i elektromotor, a raspolaže s 449 KS i električnom autonomijom od 50 km. 
 
Poznate su i cijene za njemačko tržište. Start je 90.600 eura, odnosno 94.100 za L izvedbu. 

 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.