IAKO je najbrži Volvo u ponudi, EX30 spada u red jeftinijih modela u segmentu.
A segment o kojem govorimo su kompaktni SUV-ovi s električnim pogonom. EX30 kreće od 36.590 eura, što je u odnosu na dosadašnju ponudu švedskog proizvođača više nego fer cijena. Nije loše naglasiti kako je i osjetno jeftiniji od ipak većeg XC 40. Posebno ako uzmete u obzir da ovaj Volvo do 100 km/h stiže za supersportskih 3.6 sekundi!
EX30 je osjetno manji od donedavno najmanjeg XC40. Razmak između osovina smanjen je za desetak centimetara, a ukupna dužina iznosi tek 4233 mm. Dobra je vijest da je zadržan prepoznatljiv skandinavski izgled, posebno izvana, gdje EX30 preuzima sve viđeno kod veće braće.
Nema sumnje, Volvo se ovim modelom vraća među kompakte, ali na inovativniji način od C30, možda više kao 480. Ono što neki ne žele čuti je da osnova nije originalna i vezana za Volvo. Dolazi iz Kine, a koristi je i novi Smart.
Naravno, bazna izvedba nema spomenuto ubrzanje. Ponuda kreće s 272 KS i 343 Nm, koliko u maksimumu isporučuje elektromotor smješten straga. U takvom je dovoljno 5.7 sekundi za sprint do 100 km/h, a s Li-ion fosfatnom baterijom kapaciteta tek 49 kWh (neto) prelazi 344 km po WLTP-u. Kompatibilan je s punjačima snage do 134 kW.
Extended range verzija s baterijom od 64 kWh (neto) podiže doseg na 480 km, veća je i snaga punjenja (153 kW), a sprint do stotke skraćen na 5.3 sekundi. Sve ovo ima i drugu cijenu, odnosno od 41.790 eura.
Konačno dolazimo i do Twin Motor Performance s dodatnim motorom i ukupnih 428 KS i 543 Nm. Baterija je ostala ista, pa je pao doseg (460 km), a cijena je osjetno viša - 48.490 eura. Govorimo o 3.6 sekundi za ubrzanje od 100 km/h!
Još jedna zanimljiva novina je da Volvo sve tri konfiguracije nudi u kombinaciji s baznim paketom opreme. Pojam "bazni" uzmite s rezervom jer ovdje se dobiva doista puno. Dovoljno je reći da će se auto isporučiti s alu naplatcima od 18 inča, svim mogućim sustavima asistencije, ali i dodacima poput 11 kW punjača, grijanih sjedala i upravljača i Harmon Kardon audiosustava. I da, središnje mjesto uzima 12.3-inčni zaslon vertikalne orijentacije.
Tijekom sljedeće godine dolazi i dodatno unaprijeđena Cross Country izvedba s podignutom podnicom, većim kotačima i offroad detaljima.