Ford je predstavio novi Capri i promjena je velika.
Novi Capri predstavlja značajnu promjenu u odnosu na fastback coupe prodavan između kasnih 1960-ih i sredine 1980-ih. Dok je originalni model bio reklamiran kao Euro Mustang, njegov moderni ekvivalent je samo još jedan električni SUV.
Zapravo, Capri je coupe-derivat potpuno električnog Ford Explorera koji se prodaje u Europi.
Oboje se temelje na MEB platformi Volkswagen Grupe pa možete misliti o Capriju kao Fordovom ekvivalentu ID.5, dok je Explorer prerušeni ID.4. To je oštra promjena u odnosu na originalni Capri - pravi Ford, budući da je mehanički bio povezan s Cortinom.
Iako ne izgleda loše, njegov oblik i stil nisu ni približno toliko poželjni kao automobili s istim imenom iz prošlosti.
Preko 280 KS, do stotke za 6.4 sekunde...
Što se specifikacija tiče, osnovna verzija imat će pogon na stražnje kotače s jednim električnim motorom s 282 konjske snage (210 kW) i 545 Nm okretnog momenta.
Ima dovoljno snage za ubrzanje od 0 do 100 km/h za 6.4 sekunde i elektronički ograničenu maksimalnu brzinu od samo 191 km/h. Ford je prodavao brže Caprije u prošlosti...
Blue Oval instalira litij-ionsku nikl-mangan-kobalt (Li-NMC) bateriju s korisnim kapacitetom od 77 kWh, što omogućava doseg od 627 km prema WLTP ciklusu.
Kada vam ponestane energije, potrebno je oko 28 minuta da se baterija napuni od 10 do 80 posto na DC punionici koristeći snagu od 135 kW.
Varijanta s dva motora
Postoji i varijanta s dva motora i Capri dobiva motor sprijeda. Ovaj model s pogonom na sve kotače isporučuje kombiniranu snagu od 335 konjskih snaga (250 kW) i 680 Nm, čime odgovara VW ID.5 GTX. Isto vrijedi i za Capri s jednim motorom jer odražava snagu ne-GTX ID.5. To nije iznenađenje, s obzirom na to da su dva automobila slična.
Zahvaljujući dodatnoj snazi, vrijeme ubrzanja pada na 5.3 sekunde, čineći ga 1.1 sekundu bržim od modela s pogonom na stražnje kotače. Ne samo da dobivate dodatnu snagu s modelom s dva motora, već i nešto veću bateriju i brže punjenje. Baterija od 79 kWh može se napuniti od 10 do 80 posto u 26 minuta kada se koristi maksimalna dopuštena snaga punjenja od 185 kW. Puna baterija omogućava doseg od 592 km. To je 35 km manje u usporedbi s modelom s pogonom na stražnje kotače.
Puno teži nego original
Dok je Capri iz starih dana težio od nešto više od 907 kg do gotovo 1.225 kg ovisno o generaciji, električni SUV je puno teži.
Osnovni model teži oko 2.098 kg, dok verzija s pogonom na sve kotače teži 2.191 kg.
Fordov električni SUV ima uglavnom istu kabinu kao i konvencionalno oblikovan Explorer. Posuđuje vertikalno orijentirani zaslon osjetljiv na dodir od 14.6 inča koji se pomiče gore i dolje kako bi otkrio "tajni" pretinac za pohranu smješten iza.
Kupnjom Caprija ne žrtvujete praktičnost jer ima 570 litara prostora za pohranu iza sjedala. Preklopite ih i kapacitet prtljažnika skače na 1.509 litara. Ove brojke zapravo nadmašuju one od Explorera, koji ima 450 litara s podignutom stražnjom klupom i 1.398 litara nakon spuštanja druge klupe. Iznenađujuća razlika vjerojatno proizlazi iz činjenice da je Capri oko 16,5 cm duži unatoč istom međuosovinskom razmaku.
Cijena kreće od 51.950
Kao i Explorer, oživljeni Capri će se sastavljati u njemačkom Kölnu. Lokalna cijena kreće od 51.950 eura za model s pogonom na stražnje kotače. To ga čini 2.450 eura skupljim od osnovnog Explorera.
Puma i Capri nisu jedini Fordovi monogrami od povijesne važnosti koje je pogodila SUV groznica. Mustang Mach-E također se oslanja na moć brendiranja onoga što je vjerojatno najpoželjnija oznaka tvrtke. Od njih troje, samo Puma nije električni automobil.
Međutim, to će se uskoro promijeniti jer električna verzija izlazi kasnije ove godine kada će se pridružiti benzinskom modelu.