Jeste li znali da novi auti prikupljaju hrpe podataka o vama i načinu na koji vozite?

Foto: Shutterstock

MODERNI automobili nude brojne sustave asistencije, ali pritom komuniciraju i s proizvođačem te ga snabdijevaju s hrpom informacija.

Već se na nekoliko primjera može vidjeti koliko je podataka kojima nesvjesno snabdijevamo proizvođače svakim metrom odvezenim u automobilu. Wired se tako raspisao o pojedinim modelima na američkom tržištu i dao dobre primjere. Vjerovali ili ne, auto mogu generirati i do 25 GB podataka u samo jednom satu. 

Tako bi vlasnici novog kamioneta Ford F-150, najpopularnijeg modela u Americi, trebali znati da proizvođač dobiva informacije o brzini kretanja svakog vozila, ali primjerice i o tome koliko snažno vozač pritišće nogom pedalu gasa. 

Toyota pak kaže da prikuplja podatke o ponašanju upravljača, ubrzanju, brzini, kočenju i odredištima putovanja. Neki automobili doslovno skeniraju lice vozača prije pokretanja. Pritom je Toyotin glasnogovornik za Wired rekao: "Ove podatke ljudi ne mogu čitati, a skenovi lica pohranjuju se samo u vozilu i ne prenose Toyoti."

I Chevrolet bilježi podatke, i to parametre vožnje, ali i lokaciju, rute vožnje, pa čak i pomalo sporedne podatke poput toga koliko je otvoreno staklo. Vozite li pak električni auto, proizvođač će analizirati podatke kad punite vozilo kod kuće.

Gigabajti osobnih podataka svakodnevno se šalju u bazu na obradu, a tu prednjače američki proizvođači. Pritom ni oni sami ne bježe od toga, već s ponosom priznaju kako komuniciraju s vozilom. A značajan dio tih podataka nesumnjivo završi u rukama brokera podataka, osiguravajućih društava, vlade i drugih. To je kombinacija podataka koju stranica Privacy4Cars analizira kako bi došla do svojih izvješća o privatnosti vozila temeljenih na službenim dokumentima i privolama pojedinih proizvođača.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.