ODGOVOR je za mnoge očekivan.
Nakon što su gotovo svi proizvođači automobila napustili Rusiju, kako po pitanju proizvodnje tako i kad je plasman proizvoda u pitanju, situacija s Kinom je nešto kompleksnija. Sudeći po onome što poručuje prvi čovjek Mercedesa Ola Källenius, Kina je od vitalne važnosti za većinu proizvođača, javlja Bild.
53-godišnji direktor Mercedesa je nedavno proveo tri tjedna u Kini te je u više navrata pitan kako bi trenutna politička klima u zemlji mogla utjecati na pozicije kompanije. Prema Källeniusu, bilo bi vrlo teško odvojiti se od Kine da je izvršila invaziju na Tajvan, iako su Mercedes-Benz i mnoge druge marke napustili Rusiju nakon eskalacije sukoba u Ukrajini.
"Glavni igrači u svjetskom gospodarstvu, Europa, SAD i Kina, toliko su blisko isprepleteni da odvajanje od Kine nema smisla", rekao je na pitanje o kineskom napadu na Tajvan. "Riječ je o dobitku za sve strane u smislu rasta i zaštite klime, a ne o međusobnom natjecanju. Nismo mi naivni. Naravno, vidimo političke razlike i napetosti (između Kine i Tajvana). Ovdje moramo postati otporniji i neovisniji o pojedinim zemljama, primjerice kada je riječ o litijevim baterijama. Ali odvajanje od Kine je iluzija, a nije ni poželjno."
Prednosti kineskih proizvođača
Mercedesov šef pritom naglašava kako kineski proizvođači imaju određene prednosti naspram njemačkih. Tu navodi primjer infotainmenta koji njemačkim kupcima nije bio bitan sve do nedavno, dok je na kineskom tržištu bio važan čimbenik u plasmanu proizvoda. Upravo zato Mercedes nudi na E klasi čak i karaoke.
Kineska autoindustrija je najmoćnija u domeni električnih automobila do 40.000 eura koji i čine 90 posto prodaje električnih automobila u Kini. Mercedes je pak prisutan u nekoj posve drugoj niši.
Konačno, Källenius je zaključio kako je "nezamislivo za cijelu njemačku industriju" da Mercedes ikada obustavi svoje poslovanje u Kini. Podsjetimo, kinesko tržište je tijekom 2022. godine činilo 37% ukupne prodaje Mercedesa, ali i bilo zaslužno za 18% prihoda.