CROSSOVER Lexus UX, jedan od najprodavanijih modela marke u Europi, ima značajnu nadogradnju svog pogonskog sklopa i druga poboljšanja za modelsku godinu 2024. UX je dostupan kao samopunjivi hibridni model i baterijski električni model, a u Hrvatsku će stići tijekom jeseni.
Ukupna snaga 199 KS
Novi UX 300h sada proizvodi veću ukupnu snagu na 146 kW (199 KS), što je povećanje od 8% u odnosu na UX 250h. Ovaj dobitak omogućen je hibridnim sustavom pete generacije koji zamjenjuje prethodnu nikal-metal-hidridnu bateriju od 180 ćelija i 216 volti učinkovitijom litij-ionskom baterijom od 222 volta od 60 ćelija. Kao rezultat toga, ubrzanje 0-100 km/h smanjeno je u modelu s prednjim pogonom s 8.5 na 8.1 sekundu, a u modelu s pogonom na sve kotače s 8.7 na 7.9 sekundi.
Potrošnja goriva također je poboljšana: zahvaljujući učinkovitijem pogonskom sklopu i smanjenju težine automobil troši 5.0 – 5.2 l/100 km u kombiniranom WLTP ciklusu za model s prednjim pogonom i 5.3 – 5.7 l/100 km za model s pogonom na sve kotače.
Bolje držanje ceste
UX 300h pokreće 2.0-litreni redni četverocilindrični motor povezan s dva elektromotora – ali stražnji električni motor za novi model e-Four sustav pogona na sva četiri kotača je značajno snažniji od njegovog prethodnika.
Umjesto indukcijskog motora od 5.3 kW (7 KS), koji se nalazio u prethodnom modelu, sada je ovdje motor s trajnim magnetom od 30 kW (41 KS). To poboljšava odziv gasa i čini automobil još ugodnijim za vožnju.
Unaprijeđeno je i držanje ceste zahvaljujući finom podešavanju kontrole dinamičke raspodjele težine sustava e-Four s pogonom na sva četiri kotača, koja kontinuirano provjerava okruženje vožnje kako bi optimizirala raspodjelu okretnog momenta sprijeda i straga. Dinamika vožnje također ima koristi od veće krutosti karoserije.
U kokpitu je sada opcijski dostupan novi 12.3-inčni potpuno digitalni multiinformacijski zaslon. Njegov se izgled mijenja u skladu s odabranim načinom vožnje, a njegov se izgled može prilagoditi osobnim preferencijama vozača. 8-inčni multimedijski zaslon osjetljiv na dodir također je ažuriran.
Kamera prati ponašanje vozača
Upravljač je potpuno promijenjen kako bi integrirao kameru za praćenje vozača. Ovo stalno provjerava budnost vozača i prepoznaje je li vozač izgubio koncentraciju zbog umora ili lošeg osjećanja. Ako vozač ne reagira na upozorenja, monitor pokreće Driver Emergency Stop, dovodeći vozilo do kontroliranog zaustavljanja i aktivirajući svjetla za opasnost.
Još dvije značajke dodane su najnovijoj iteraciji Lexusovog sigurnosnog sustava. Proactive Driving Assist koristi prednju kameru automobila za uočavanje opasnosti pri nižim brzinama u gradu, kao što su pješaci koji se spremaju prijeći ili hodaju uz rub ceste, parkirani automobili i biciklisti.
Automatska stražnja bljeskajuća svjetla za opasnost rade velikom brzinom ako postoji opasnost od sudara vozila iza.
UX 300e s prednjim pogonom i dalje koristi litij-ionsku bateriju od 72.8 kWh. U novom modelu vrijeme punjenja istosmjernom strujom od 0% do 80% značajno je smanjeno, s 80 na 60 minuta.