U PRVOM dijelu našeg pregleda godine na izmaku bilo je atraktivnih modela, ali ne kao u ovom drugom. Tu se ističe zasigurno najkontroverzniji automobil godine Tesla Cybertruck, ali i Polestar 4, koji je struka proglasila najljepšim automobilom godine. Pa, pogledajmo sljedećih sedam modela koji su obilježili 2023. godinu...
Polestar 4
Ovaj se model našao na listi prije svega jer je od struke proglašen najljepšim automobilom u 2023. godini. Polestar 4 ukupno je dugačak 4839 mm, a nudi međuosovinski razmak od čak 2999 mm. Zahvaljujući dvama elektromotorima ukupne snage 544 KS, najsnažnija varijanta iz mjesta do 100 km/h ubrzava za 3.8 sekundi. Baterija će imati maksimalni kapacitet od 102 kWh, a njome kompanija cilja na doseg od 560 km kod snažnijeg modela, s dva motora. Model s jednim motorom nudit će 272 KS, ali će imati i doseg od respektabilnih 600 km. Na europsko bi tržište prvi primjerci trebali stići početkom 2024., s okvirnom početnom cijenom od 60.000 eura.
Renault Espace
Renault Espace je i dalje najveći i najkomforniji model game, a možda je Renault jedini koji i u SUV segmentu uspijeva pokupiti bar dio blagodati monovolumenskog koncepta. Dužinom od 4.72 metra, novi Espace nije mali, ali je ipak kraći primjetnih 14 cm od prethodnika. Pritom proizvođač naglašava da sad ima čak i više prostora za putnike. Konkretno, putnici u drugom redu imaju do 32 cm prostora za koljena, a ako se bira izvedba s trećim redom sjedala, oni u zadnjem će imati još uvijek dovoljnih 12.8 cm. Što se prtljažnika tiče, kapacitet na izvedbi s pet sjedala je čak 777 litara, a sa svih sedam podignutih sjedala 159 litara. Ne treba ni napominjati da se sjedala preklapaju u ravnu podnicu. Zanimljivo, ali nudi se samo jedna motorizacija, i to hibridna. E-Tech 200 nudi kombinaciju 1.2 turbo trocilindričnog benzinca (130 KS, 205 Nm) i dva elektromotora, glavnog sa 70 KS i 205 nm te elektropokretača-generatora s 25 KS i 50 Nm. Li-ion baterija je dio 400V mreže, a nudi kapacitet od 2 kWh.
Tesla Cybertruck
Nema nikakve dileme kako se radi o jednom od najkontroverznijih automobile godine, ali ne može mu se poreći da je važan. Cybertruck raspolaže ogromnim mogućnostima: vozilo je to koje može povući pet tona tereta, nositi 1134 kg te nudi doseg od 547 km i ubrza do 100 km/h za 2.7 sekundi. Za samo 15 minuta punjenja dobiva se 235 km dosega jer se puni snagom od 250 kW. Na popisu aduta je i prilagodljiv zračni ovjes s 305 mm hoda te podnica na najviše 432 mm. Auto je doista izrađen od nehrđajućeg čelika, a obećava se i potpuna zaštita od pješačkog naoružanja. Neprobojna su i akustična stakla, bar na udarce bejzbolskom lopticom i tuču klase 4, poručuju iz Tesle. Avanturisti, pak, mogu uzeti dodatnu bateriju u ulozi range extendera, a tu je i mogućnost vožnje kroz vodene prepreke. Musk ide korak dalje i kaže kako je njegov Cybertruck čvršći od McLarena P1, a nemoguće ga je i preokrenuti na krov.
Toyota C-HR
Nova je Toyota sada još atraktivniji coupe-SUV s brojnim ekskluzivnim detaljima. S jedne strane Toyota nam servira sada već prepoznatljivu japansku sportsku agresivnost, ali uz fluidne linije boka. Tu su i brojni detalji poput ručica vrata u ravnini površine karoserije, velikih kotača od 20 cola te naglašene dvobojne kombinacije.
Čistoća linija vidljiva je i u kabini, gdje dominira digitalni kokpit s velikim središnjim zaslonom dijagonale 31.2 cm. Ručica mjenjača nije posve minimizirana, a u Toyoti se ne odriču pomodnih detalja poput ambijentalne rasvjete u čak 64 nijanse. Primjetno je i korištenje kvalitetnijih materijala. Novi C-HR će se proizvoditi u Turskoj, a koristit će GA-C platformu. Jedine opcije su hibridi, i to slabiji s 1.8 motorom i 140 KS te snažniji s 2.0 motorom od 198 KS i dostupnom opcijom pogona na sve kotače.
VW Tiguan
Treća generacija najprodavanijeg Volkswagenovog SUV-a dolazi na novoj osnovi s novim tehnologijama i svestranom ponudom. Postavljen na MQB evo platformu, model nudi komforniji i nadasve praktičniji interijer. Prtljažnik je narastao za 37 litara na odlične 652 litre, a više je i uvijek poželjnih pretinaca. Putnici sprijeda mogu birati grijana i ventilirana sjedala ErgoActive Plus, a oni straga moraju se zadovoljiti s više prostora za koljena. Svi motori serijski dolaze u kombinaciji s automatskim mjenjačem s dvije spojke (DSG). Ukupno ih je osam, a radi se o dva benzinca (TSI), dva dizelaša (TDI), dva nova blaga hibrida (eTSI9) i dva plug-in hibrida: 1.5 TSI benzinac isporučuje se sa 130 i 150 KS, PHEV hibridi daju 204, odnosno 272 KS, a zahvaljujući većoj bateriji, imaju doseg do 100 km. Pune se na AC izvorima snagom do 11 kW, odnosno na DC punjaču snagom do 50 kW.
Volvo EX30
Dužinom od oko 4.2 metra, EX 30 ulazi u segment vrlo popularnih gradskih SUV-ova, a zanimljivo je kako cijenom bazne verzije od 40.709 eura novi Volvo nije znatno skuplji od performansama i opremom odgovarajućih benzinskih ili dizelskih verzija spomenutih konkurenata. Bazičnu verziju pogoni motor s 272 KS, koji automobil do stotke potjera za 5.6 sekundi, a sa standardnom baterijom može proći 344 km. Baterijom većeg kapaciteta doseg se povećava na respektabilnih 476 km. Oni željni performansi mogu odabrati verziju s dva motora, gdje svaki pokreće jednu osovinu, a ukupnih 428 KS čini performanse doslovno sportskima. Ubrzanje do 100 km/h traje svega 3.6 sekundi, a s punom baterijom moguće je prijeći 450 km. Doduše, to će vas zadovoljstvo koštati nešto više od 51 tisuće eura. Ovdje valja napomenuti i kako "obične" baterije nemaju u sebi rijetke metale poput mangana i kobalta, što smanjuje cijenu i pridonosi održivosti samog vozila.