Prije nego što u siječnju sumiramo prodaju u Europi za 2024. godinu, pozabavit ćemo se brojkama iz proteklih 11 mjeseci. U tom je razdoblju registrirano oko 100.000 novih automobila više nego prošle godine. Dacia Sandero je neosporni tržišni lider, ispred VW Golfa i Renault Clija.
Posljednje tri godine europski lider Golf nema nekadašnju snagu kojom bi zadržao lidersku poziciju u Europi. Golf je pri vrhu, ali kupci su ipak promijenili navike. Godine 2022. Europljani su najviše povjerenja ukazali Peugeotu 208, prošle godine prvi put jednom električnom modelu - Tesli Y, dok će ove godine to biti skromna Dacia Sandero.
Prodaja po modelima u 11 mjeseci 2024. godine:
- Dacia Sandero - 245.686 registracija
- Volkswagen Golf - 198.886 registracija
- Renault Clio - 195.930 registracija
- Volkswagen T-Roc - 187.339 registracija
- Peugeot 208 - 183.740 registracija
- Tesla Model Y - 180.682 registracije
- Toyota Yaris Cross - 178.922 registracije
- Škoda Octavia - 167.175 registracija
- Toyota Yaris - 164.496 registracija
- Dacia Duster - 157.287 registracija
Dacia ima dva modela u top 10
Rumunji su u 11 mjeseci prodali više od 245.000 Sandera na europskom kontinentu, što je za 14 posto više nego prošle godine u istom razdoblju. Golf je drugi s blizu 199.000 prodanih primjeraka, dok je Clio treći sa samo 3000 registriranih jedinica manje od njemačkog kralja.
Golf je zabilježio rast od 20 posto, dok je Clio zabilježio rast od 9 posto za 11 mjeseci ove godine u usporedbi s istim razdobljem prošle godine.
Zanimljivo je da Dacia ima dva modela među 10 najboljih u Europi. Naime, Duster se probio na ovu listu ispred Kie Sportage, piše Klix.ba.
Iako bilježi 20 posto manju prodaju ove godine, Tesla Model Y s više od 180.000 registriranih modela zauzima vrlo visoko mjesto u ukupnom poretku. Istodobno, to je daleko najprodavaniji električni automobil u Europi.
Prodaja po markama u 11 mjeseci 2024. godine:
- Volkswagen - 1.258.324 registracije
- Toyota - 849.628 registracija
- BMW - 707.527 registracija
- Škoda - 700.748 registracija
- Renault - 626.719 registracija
- Mercedes-Benz - 617.901 registracija
- Audi - 612.540 registracija
- Peugeot - 595.867 registracija
- Dacia - 522.013 registracija
- KIA - 494.725 registracija
Od kineskih brendova vrijedi istaknuti da je MG daleko najprodavaniji. U 11 mjeseci (225.000 registriranih vozila) isporučili su samo 5000 automobila manje nego u cijeloj prošloj godini. Više od trećine prodaje ostvareno je, kako se i očekivalo, zahvaljujući pristupačnom SUV-u ZS-u.
Što se tiče brendova, Volkswagen je jedini s više od milijun prodanih vozila (1.25 milijuna prodanih vozila) i blagim rastom od 1.3 posto. Toyota je druga s 849.628 registracija i znatno većim rastom od 11.3 posto, dok je BMW treći sa 707.527 prodanih primjeraka i rastom od 7.8 posto. Škoda čvrsto drži četvrtu poziciju s nešto više od 700.000 isporučenih vozila u 11 mjeseci, što predstavlja rast od čak 12 posto.
Što se tiče pogonskih sklopova, hibridi su treći mjesec zaredom lideri s udjelom od 33.2 posto, ispred benzinaca s 29.7 posto i električnih modela s tržišnim udjelom od 17.5 posto.