Njemačka tvrtka Gerhardi Kunststofftechnik GmbH preživjela je Napoleonovu invaziju, Veliku depresiju i dva svjetska rata. No, trenutačna automobilska kriza u Europi dovela je ovog proizvođača plastike na rub propasti, piše Bloomberg.
Prošlog mjeseca, nakon duljeg razdoblja rastućih troškova i pada potražnje, Gerhardi Kunststofftechnik, tvrtka koja je, između ostalog, proizvodila trokraku zvijezdu za Mercedes, podnijela je zahtjev za stečaj, ostavivši svojih 1500 zaposlenika u neizvjesnosti.
Gerhardi je samo jedna od stotina malih tvrtki u europskom automobilskom dobavnom lancu koje se bore za opstanak dok proizvođači automobila smanjuju proizvodnju zbog slabije prodaje i turbulentne tranzicije na električna vozila.
Padaju poput domina
Francuska tvrtka Forvia SE, koja proizvodi komponente za Stellantis i Volkswagen, otpušta tisuće radnika jer prelazak na električna vozila čini tradicionalne proizvode poput mjenjača i ispušnih sustava zastarjelima.
No, čak i dobavljači povezani s električnim vozilima - poput švedskog proizvođača baterija Northvolt AB - također trpe posljedice nakon što su vlade smanjile subvencije, a prodaja naglo pala.
Ove godine europski proizvođači dijelova najavili su 53.300 otkaza, od čega većinu u Njemačkoj, prema podacima industrijskog udruženja CLEPA. To je više nego tijekom pandemije koronavirusa, kada su tvornice i prodajni saloni mjesecima bili zatvoreni.
"Uz visoke cijene energije na kontinentu, birokratske prepreke i prijetnju pogoršanja trgovinskih odnosa s SAD-om, iduća godina izgleda jednako sumorno", rekao je Matthias Zink, predsjednik udruženja CLEPA. "Tvrtke su uložile ogromna sredstva očekujući nagli rast prodaje električnih vozila, ali to se nije dogodilo."
Dobavljači u automobilskoj industriji zapošljavaju oko 1.7 milijuna radnika diljem Europske unije i godišnje troše oko 30 milijardi eura na istraživanje i razvoj. Prema konzultantskoj tvrtki McKinsey, svaki peti dobavljač automobila očekuje gubitke sljedeće godine.