IZ samog vrha Porschea stigla je potvrda kako se u ubrzanoj elektrifikaciji doista razmišlja o električnom bolidu, a nije isključena ni Rimčeva pomoć.
Porsche 918 Spyder treba nasljednika, a poslovni razvoj tvrtke ide u smjeru užurbane elektrifikacije. Zbrojimo li 2 i 2, stvar je poprilično jasna i sigurna, a to je da će novi hipersportski bolid s hibridnog koncepta prijeći u čisto električni svijet. A tu posebno mjesto zauzima upravo Mate Rimac, čija je tvrtka partner Porschea.
Zašto ne na struju?
Upravo se to može iščitati iz riječi Olivera Blumea, prvog čovjeka Porschea, koji je ovako komentirao situaciju za magazin TopGear.
"Imamo veliku povijest u tome, a imat ćemo i u budućnosti. Takav auto mora biti najbolji na tržištu, imati najbolje performanse...još uvijek nemamo koncept automobila. Bi li mogao biti čisto električan? Da", komentirao je mogućnost nasljednika 918-ice Blume.
A glavni izvršni direktor Porschea je probudio optimizam u električnu budućnost automobila nakon što je testirao Taycana. "Vozio sam ga u Švedskoj prije tri tjedna. Imat će voznu dinamiku kakvu još niste doživjeli na električnom automobilu. Bit će vlasnika modela GT3 koje će Taycan zanimati i željet će oba u garaži. Garaži snova", komentirao je sa smiješkom Blume dojmove o Taycanu, električnom novitetu za koji je već sada 20.000 potencijalnih kupaca uplatilo po 2.500 eura kapare.
"Mate Rimac je ekspert, vrlo ambiciozan"
A u Porscheu odlično rade posao. Taycanu će se 2021. godine pridružiti Cross Turismo, a dolazi i električni Macan. Priča se i o električnom Cayenneu. I pritom Porsche paralelno vodi brigu i o druga dva fronta, benzinskom i hibridnom, koji ostaju aktivni još bar tri godine dok se ne vidi što tržište doista želi, pojašnjava Blume. A da bi zadržao vodeću poziciju na tako širokoj bojišnici, Porsche ima brojne partnere čiju mrežu širi iz dana u dan. Jedan od njih je i Mate Rimac, odnosno Rimac Automobili u koje je prošlog lipnja uložio 18,7 milijuna eura.
"Mate Rimac je ekspert, vrlo ambiciozan, i savršen partner za raditi prototipove i mala, pametna rješenja. I to nije samo u elektro-mobilnosti: imamo partnere i u financijama, digitalizaciji, itd.“, komentirao je Blume partnerstvo s Rimcem prilikom premijere novog Cayenne Coupe.
Podsjetimo, Porsche je u 2018. godini povećao broj isporuka za 4%, na 256.255 automobila i pritom povećao prihod za 10%, na 25,8 milijardi eura. U isto vrijeme neto operativna dobit je porasla za 4%, na 4,3 milijarde eura, a povrat investicije je bio 16,6%. Broj zaposlenih je skočio za čak 9%, na 32.325 radnika.